Ett larm hemma kan skapa en trygghetskänsla för familjen. Här går vi igenom vad ett hemlarmsystem kan bestå av och ger en översikt av typerna av larm som finns på marknaden.

Du kan läsa artikeln här: Jämförelse hemlarm

Alert bygger på 2-3g och försöker nu slussa över kunderna till Verisure så tror man kan ta bort dom som seriöst alternativ?

• Gilla
jojje2001 och 2 till
  • Laddar…
Tack för info, nu har vi uppdaterat artikeln!

Även Yale marknadsför larmpaket - nyfiken på om det är någon särskild anledning att ni inte testat det? Jag har sneglat lite på det nämligen så det hade varit guld med ett test 😇

Har Verisure hemlarm sen 15 år tillbaka. Nu tar de en månadsavgift på 799kr och det går inte förhandla ner, har provat åtskilliga gånger. Enda sättet är att säga upp det, ett lägre månadsbelopp får du inte hur mycket du än står på dig. Deras svar är nej och är du inte nöjd kopplar jag dig till uppsägningen. Det svar har jag fått idag 6/11-24. Detta är nog mitt femte försök att få ner månadskostnaden, men de säger alltid samma sak.

• Wow
Maria T
  • Laddar…
Hur är det med störsändare när det kommer till trådlösa larm?

• Gilla
Cruzze
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Har Verisure hemlarm sen 15 år tillbaka. Nu tar de en månadsavgift på 799kr och det går inte förhandla ner, har provat åtskilliga gånger. Enda sättet är att säga upp det, ett lägre månadsbelopp får du inte hur mycket du än står på dig. Deras svar är nej och är du inte nöjd kopplar jag dig till uppsägningen. Det svar har jag fått idag 6/11-24. Detta är nog mitt femte försök att få ner månadskostnaden, men de säger alltid samma sak.
Sector Alarm erbjöd mig 299 kr/månad när jag sa upp det. Var det dubbla innan det. Men LF larmtjänst innehöll mer, de tog 289 kr/månad och gav en större rabatt på hemförsäkringen om man valde dem... Så de blir snart installerade hos mig.

• Gilla
Zezoz
  • Laddar…
"Det är etiketterna som är viktigast"
Det sa Verisures säljare som var hemma hos oss när jag sa att vi just installerat eget larm men ännu inte satt upp etiketter.
Han ville inte sälja några etiketter 😉

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Det är uppsägningsavdelningen du ska bli kopplad till, och du måste hota med att säga upp för att de ska "låsa upp" möjligheterna att sänka ditt pris.

Jag hade ett gammalt verisurelarm där jag ringde och sa att jag kikade över kostnader och undrade om de ville ge ett nytt bud då jag annars skulle se mig om.
Då sänkte de larmet till närmare halva, och när jag sa "bättre kan du" fick jag tre fria månader.

Något år senare sa jag upp det eftersom jag köpt ett eget larm.

Jonas_123 Jonas_123 skrev:
"Det är etiketterna som är viktigast"
Det sa Verisures säljare som var hemma hos oss när jag sa att vi just installerat eget larm men ännu inte satt upp etiketter.
Han ville inte sälja några etiketter 😉
Det märkte jag när vi sade upp vårt, det tog en jäkla tid för dem att komma och fixa strulande deckare, men när jag väl sa upp larmet kunde de komma redan nästa dag och skrapa ner etiketterna...

• Haha
  • Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Betalar 896 kr kvartal på Verisure för ett 700kr/mån avtal.

Fick skyltar i A5 och A4 att skruva upp och en karta med klistermärken. De har ingen koll på antalet.
Dels hade vi inte hunnit putsa alla fönster och dels var de själva osäker hur de skulle sätta dem på glaspartierna om de verkligen skulle sätta nere längs backen.

Sist var jag utan larm i 15 minuter innan "chefen" ringde och undrade om jag hunnit skruva ner prylarna än. Det godtog mitt "under 300kr krav"

• Gilla
EnSkåning
  • Laddar…
Z Zezoz skrev:
Haha, jo den frågan ställde vi till NLT när de installerade, men de viftade bort:
"- Nej, men störsändare är ju olagliga..."

• Haha
cpalm och 2 till
  • Laddar…
Z Zezoz skrev:
I alla fall Ajax larm känner av det och larmar, dock inte om tex 3g-uppkoppling mot mobilnätet slås ut. I det senare fallet blir det bara en notifikation i mobilen

• Gilla
Zezoz
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Säg att du tänker säga upp larmabonnnemanget. Då får de eld i baken. Jag gjorde det för ett par år sedan. Fick ned vårt abonnemang till knappt 400 kr/mån.
Vi har 3 kameror, 5 rökdetektorer, 3 fuktdetektorer och 3 dörrsensorer.

U ullak40 skrev:
Känner igen det där. Jag sa upp mitt och helt plötsligt ville de sänka månadskostnaden med ett par hundra kr. Mitt tips - säg upp det. Vill de inte förhandla, välja någon annan leverantör. Verisure är bra men väldigt dyra. Mitt nuvarande, Säkra larm är lika bra till en bråkdel av kostnaden, nackdelen är att man måste köpa paketet. Betalar 109 kr /mån för väktarutryckning.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.