Mats-S
Jonas_123 Jonas_123 skrev:
"Det är etiketterna som är viktigast"
Det sa Verisures säljare som var hemma hos oss när jag sa att vi just installerat eget larm men ännu inte satt upp etiketter.
Han ville inte sälja några etiketter 😉
Bästa larmet är goda kontakter med sina grannar, gärna komplementerat med lite skyltar från en etablerad larmfirma, samt en väl synlig tuta under taknocken.
Har "kört med" Larmatic i 40 år nu, proffsiga skyltar i aluminium samt invändiga klisterlappar på alla fönster, och det viktigaste, bra grannar :)
Inga avgifter, inga "falsklarm" och inga inbrott 😎

Men all tydlighet av kommentarerna samt andra trådar på BH framstår Verisure som värsta parasitföretaget vars affärsidé är att göra så stor profit som möjligt på folks känsla av otrygghet. Dom springer runt här i kvarteret typ varje kvartal, har ruttnat på dom totalt så innan dom ens hunnit säga något säger jag till dem att försvinna direkt innan jag anmäler dom för stalking.

• Gilla
  • Älska
Jonas_123 och 4 till
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Har Verisure hemlarm sen 15 år tillbaka. Nu tar de en månadsavgift på 799kr och det går inte förhandla ner, har provat åtskilliga gånger. Enda sättet är att säga upp det, ett lägre månadsbelopp får du inte hur mycket du än står på dig. Deras svar är nej och är du inte nöjd kopplar jag dig till uppsägningen. Det svar har jag fått idag 6/11-24. Detta är nog mitt femte försök att få ner månadskostnaden, men de säger alltid samma sak.
Då är det väl bara och säga upp dem, 9500:- / år!

När vi flyttade in i en nybyggd radhuslänga för ett par år sedan kom Verisure redan första dagen och knackade på. Marknadsföring funkar, tror att 70% av alla hus gick på det och köpte in sig på dyra månadsabonnemang, det blev nog bra provision för säljarna.

Cheesen
U ullak40 skrev:
Har Verisure hemlarm sen 15 år tillbaka. Nu tar de en månadsavgift på 799kr och det går inte förhandla ner, har provat åtskilliga gånger. Enda sättet är att säga upp det, ett lägre månadsbelopp får du inte hur mycket du än står på dig. Deras svar är nej och är du inte nöjd kopplar jag dig till uppsägningen. Det svar har jag fått idag 6/11-24. Detta är nog mitt femte försök att få ner månadskostnaden, men de säger alltid samma sak.
Sector har då sänkt priset varenda gång jag ringt för att säga upp bekantskapen... Vill minnas att senaste budet var 269:-/månad.

• Gilla
jocke31
  • Laddar…
Köpte Sikkerthjem på Bauhaus.
Billigt och smidigt.

Ser inte riktigt poängen med att ha larm, i synnerhet när det, som artikeln uppger, inte avskräcker tjuvar. Möjligen för brandlarmet då. Att det eventuellt kan komma en väktare åkande efter 30 minuter spelar väl ingen som helst roll i sammanhanget för en tjuv.

• Gilla
Mats-S
  • Laddar…
C Conqvist skrev:
Ser inte riktigt poängen med att ha larm, i synnerhet när det, som artikeln uppger, inte avskräcker tjuvar. Möjligen för brandlarmet då. Att det eventuellt kan komma en väktare åkande efter 30 minuter spelar väl ingen som helst roll i sammanhanget för en tjuv.
Min bättre hälft kom hem som barn till ett pågående inbrott. Så för oss är det mest att veta att det inte är någon där när man kommer hem.

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Men all tydlighet av kommentarerna samt andra trådar på BH framstår Verisure som värsta parasitföretaget vars affärsidé är att göra så stor profit som möjligt på folks känsla av otrygghet. Dom springer runt här i kvarteret typ varje kvartal, har ruttnat på dom totalt så innan dom ens hunnit säga något säger jag till dem att försvinna direkt innan jag anmäler dom för stalking.
Sen att deras oseriösa personal tydligen har som fikanöje på kontoret att titta på larmfilmer där deras kunder kommer utrusande nakna från sovrummet när det går något falsklarm gör ju inte att tilliten till bolaget ökar direkt.

L lbgu skrev:
Sen att deras oseriösa personal tydligen har som fikanöje på kontoret att titta på larmfilmer där deras kunder kommer utrusande nakna från sovrummet...
Det gör ju personalen på precis alla larmfirmor. Det är ju knappast unikt för Verisure.

Det är ju nåt man får stå ut med om man låter någon annan sätta upp kameror i sitt hem.

Nyfniken Nyfniken skrev:
Det gör ju personalen på precis alla larmfirmor. Det är ju knappast unikt för Verisure.

Det är ju nåt man får stå ut med om man låter någon annan sätta upp kameror i sitt hem.
Finns uppenbarligen gott om exhibitionister som gärna låter främlingar bevista privata scener. Sen kanske det är tråkigt ifall de får en film där 5-åringen går omkring naken i vardagsrummet. Plötsligt ligger barnet ute på diverse pedofilsidor.

• Gilla
Nyfniken
  • Laddar…
U ullak40 skrev:
Jag har följande:

1 centralenhet, 2 kameradetektorer, 5 vibrationsdetektorer, 2 rökdetektorer, 2 larmbrickor samt 1 larmpanel med röstenhet.

Fick första fakturan på runt 600-700kr/mån efter ”1år gratis period”. Ringde ett samtal juli-24 och fick ner priset till runt 350kr/mån.

Mats-S
Trikto Trikto skrev:
Fick första fakturan på runt 600-700kr/mån efter ”1år gratis period”. Ringde ett samtal juli-24 och fick ner priset till runt 350kr/mån.
Bara det är ju ett bevis på hur oseriösa dom är, när dom kan sänka kostnaden till hälften och fortfarande göra en bra vinst så innebär det att dom försöker skinna kunderna så mycket dom bara kan, kunder som protesterar blir därefter bara skinnade på en lägre nivå.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.