K kniv skrev:
Har ju ändå enormt svårt att tro på detta. Du har registrerat ditt konto några dagar innan ditt enda inlägg, och ditt enda inlägg hyllar ett företag som är väldigt omdiskuterat. Och efter ditt inlägg är du AWOL. Inte så trovärdigt. Sen tar du ett uppengart namn som forumnick, och även skriver under ditt inlägg med namn och adress. Vem som helst kan hitta namn och adress på nätet, det ger verkligen inte mer trovärdighet. Ungefär lika trovärdig som om man säger att tre kändisar skulle rekommendera ditt inlägg...
Jag håller med
P pmd skrev:
Björns telefonnummer finns på nätet, så du kan ju ringa och kolla om det är han som har skrivit här på Byggahus, eller om det är någon som har "lånat" hans namn.
Björns telefonnummer finns inte på nätet. På Eniro finns följande information. Troligen har han själv tagit bort telefonnumret.

• Skärmdump som visar att ett telefonnummer saknas under rubriken "Telefonnummer".
H Händigafarbrorn skrev:
Dom här referenserna går ju inte att verifiera genom att kontakta dem.

[bild]

• Gilla
Jjjonas5420
  • Laddar…
K
Skulle den där ge mer förtroende för företaget? Läser ett manus han fått massa pengar för..
Och är det inte lite ironiskt att man tar en göteborgare till att tala om ett Stockholmsföretag…

Hann du vara medlem på BH i mer än 20 min innan du börja haussa J38?

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Sätt igång video med ljudet avstängd.
Titta bara på kroppsspråket.
Kroppen ljuger inte.

D
Vilken komik!

Måste vara ironi🤣🤣

D
Jag fortsätter!!!

J38 Entreprenad gjorde en takbesiktning hos oss och fann akuta brister, huset riskerade att brinna ner vid nästa duggregn. Efter stora påtryckningar skrev vi till slut på för en takrenovering. Min fru, som inte är noggrann, undersökte inte alls firman, hon tyckte säljaren var en hjälte som hjälpte oss i detta. Nästa dag var gubbarna på plats, speciellt för oss eftersom vår familj var i fara. Jobbet blev ok utfört och fakturan blev hög till mycket hög. En oberoende besiktningsman berättade senare att det inte alls skulle börja brinna i taket vid nästa duggregn - vilken idiot han måste vara. Rekommenderar därför J38 varmt som tar det säkra före det osäkra!

Allan Svensson,
Vivalla

Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
MrsBlaise och 8 till
  • Laddar…
P
B Bobo23 skrev:
Björns telefonnummer finns inte på nätet. På Eniro finns följande information. Troligen har han själv tagit bort telefonnumret.
Sök med Google på det som står på sista raden i inlägg #38. Första sökträffen innehåller två nummer. Man får bläddra neråt lite.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
B Bobo23 skrev:
Det finns på mrkoll, både mobil och fast telefon.
Där ser man också att personen driver ett bolag med elcykel, på samma adress som bostaden.

P
Och det är kanske inte han som har skrivit inlägg #38.

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
För att få ge referenser i forumet ska du ha korrekt och fullständigt ifyllda adressuppgifter så att vi kan kontrollera att man är den man utger sig för att vara. Det är bara forumledningen som ser dessa uppgifter, de är dolda för vanliga användare.

[länk]
B byggande skrev:
Dom ringde ca en vecka senare (av misstag tror jag). Ja sa att dom låg minst 100 000:- för högt. Då ville dom få det till att offerterna måste komma från "skojare"...
Efter det har det varit helt tyst.
Eftersom vi är "gamlingar" över 70 år och bor i en äldre villa i Täby så har vi fått besök av J38 Entreprtenad.
De gjorde en besiktning av vinden och påstod sedan att man måste byta hela taket. Plåttaket och råsponten.
De gav oss en "offert" på mellan 500 000 till 800 000 som de ville ha påskriven inom någon timme. De påstog att de hade ställningar och annat material i närheten vilket skulle göra jobbet billigare än annars, Vi skrev inte på men tog in en besiktningsman som kollade vinden och gjorde fuktmätning etc och det behövdes inget takbyte alls. Sedan dess har vi vid två tillfällen fått reklamblad där de använder Kändisar som Glenn Hysen och Anders "aga snickaren" som enligt deras utsago rekommenderar firman. I första vändan påsog man att man samarbetade med Täby kommun viket jag har svårt att tro på speciellt som de inte kunde tala om på vad sätt det var.
Som någon annan skrev här verkar de vända sig till äldre personer och skrämma upp dem så att de skriver på.- Ett mycket oseriöst företag enligt mig

• Ledsen
  • Gilla
Bobo23 och 1 till
  • Laddar…
B Byggbjorn skrev:
Eftersom vi är "gamlingar" över 70 år och bor i en äldre villa i Täby så har vi fått besök av J38 Entreprtenad.
De gjorde en besiktning av vinden och påstod sedan att man måste byta hela taket. Plåttaket och råsponten.
De gav oss en "offert" på mellan 500 000 till 800 000 som de ville ha påskriven inom någon timme. De påstog att de hade ställningar och annat material i närheten vilket skulle göra jobbet billigare än annars, Vi skrev inte på men tog in en besiktningsman som kollade vinden och gjorde fuktmätning etc och det behövdes inget takbyte alls. Sedan dess har vi vid två tillfällen fått reklamblad där de använder Kändisar som Glenn Hysen och Anders "aga snickaren" som enligt deras utsago rekommenderar firman. I första vändan påsog man att man samarbetade med Täby kommun viket jag har svårt att tro på speciellt som de inte kunde tala om på vad sätt det var.
Som någon annan skrev här verkar de vända sig till äldre personer och skrämma upp dem så att de skriver på.- Ett mycket oseriöst företag enligt mig
J38 Entreprenad verkar utnyttja mögliga vindar som en anledning att få byta hela taket vilket de gärna vill göra.
Problemet är att de aldrig åtgärdar problemet, genom att lägga om hela taket.
Mögliga vindar blir inte mögliga av gammal och läckande tak. Det blir de av dålig och bristfällig ventilation inomhus men det nämner de aldrig, gissar jag.
Du/ni som väljer att lägga om hela taket inkl råspont, ni kanske få det fint fram till första frosten men sedan har ni mögelproblem på er nya fina råsponten igen. Problemet har ju inte åtgärdats, bara sminkats över i ett par år.

Redigerat:
  • Gilla
Bobo23
  • Laddar…
B Byggbjorn skrev:
Det låter precis som det två andra medlemmar berättade om här: https://www.byggahus.se/pressade-sn...de-kostnader-nar-tva-husagare-skulle-byta-tak

• Gilla
Bobo23
  • Laddar…
B Byggbjorn skrev:
J38:s metod verkar vara att vara först på plats och lämna en rundligt tilltagen offert som dom vill ha påskriven innan dom lämnar. När dom inser att man som husägare tvekar, dyker det upp diverse olika rabatter och möjlighet att starta direkt då dom har byggställningar "alldeles i närheten".
Och lämnade referenser behöver absolut kollas upp.
Så regeln att att in flera offerter är verkligen viktig, hur övertygande leverantören än är.

• Gilla
Ylva Nybäck och 1 till
  • Laddar…
T tyomka skrev:
J38 Entreprenad verkar utnyttja mögliga vindar som en anledning att få byta hela taket vilket de gärna vill göra.
Problemet är att de aldrig åtgärdar problemet, genom att lägga om hela taket.
Mögliga vindar blir inte mögliga av gammal och läckande tak. Det blir de av dålig och bristfällig ventilation inomhus men det nämner de aldrig, gissar jag.
Du/ni som väljer att lägga om hela taket inkl råspont, ni kanske få det fint fram till första frosten men sedan har ni mögelproblem på er nya fina råsponten igen. Problemet har ju inte åtgärdats, bara sminkats över i ett par år.
Utmärkt inlägg, vi fick motsvarande svar från besiktningsmannen som utförde första delbesiktningen. J38 informerade inget om den verkliga orsaken till mögelbildninge
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det låter precis som det två andra medlemmar berättade om här: [länk]
Ja, helt rätt. J38 berättade inget om den verkliga orsaken till mögel. Besiktningsmannen som utförde första del besiktningen på vårt tak påtalade detta och därför kommer vi anlita entreprenör i höst, innan frosten anländer, för att se över inomhus ventilationen för att åtgärda eventuella brister. Har någon tips på lämplig entreprenör?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.