538 440 läst · 1 450 svar
538k läst
1,5k svar
Isak90: Långtidsprojekt, husbygge med tajt budget!
Många träimpregneringsmedel är giftiga och kan skada både människors hälsa och miljön. Träskyddsbehandlat virke kan innehålla giftiga ämnen som kreosot, arsenik, krom och koppar.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 645 inlägg
Allt är relativt, så länge man inte äter direkt från bordet kan det inte vara värre än det man får i sig från själva altanen..
Snyggt jobbat! Sparar för framtida långbordsbygge 🙂 Hur långt blev ditt?I Isak90 skrev:Hej!
Har fått byggt mig ett litet bord så det finns något att sitta vid i sommar. Stolar köptes på Rusta. Hörnsoffan köpte jag i höstas så nu kom den till användning. Två solsängar är också beställda.🙂
Förövrigt så är gjutning bokad till torsdag nästa vecka, då hoppas vi på regnfritt och inte för mycket värme.
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
//Fredrik
Redigerat:
Kreosot och arsenik är förbjudet att använda till virke i Sverige sedan många år tillbaka. Det som används idag och många år tillbaka är kopparsalter som är livsviktiga för att vi ska leva. Vilka halter som är lämpliga finns mig veterligen inte, men man rekommenderar fortfarande inte att man ska äta tryckimpregnerat virke eftersom det skulle kunna vara väldigt gammalt eller importerat från ett annat land där man kanske använder annat än kopparsalter.M Melonmatte skrev:
Hej!
Igår var det som sagt gjutning. Allt gick bra och vädret va perfekt, mulet hela dagen.🙂
Nu får plasten ligga på att par dagar men har börjat att kapa upp stommen under tiden. 🙂
//Fredrik
Igår var det som sagt gjutning. Allt gick bra och vädret va perfekt, mulet hela dagen.🙂
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nu får plasten ligga på att par dagar men har börjat att kapa upp stommen under tiden. 🙂
//Fredrik
Hej!
Både före och efter gjutning så kapade och förberede jag och en kompis för att bygga väggblock. Igår började vi slå ihop dom och fick gjort drygt hälften innan regnet kom. 🙂
Blev lite dåligt med bilder ser jag..
Fortsättning idag! 🙂
//Fredrik
Både före och efter gjutning så kapade och förberede jag och en kompis för att bygga väggblock. Igår började vi slå ihop dom och fick gjort drygt hälften innan regnet kom. 🙂
Blev lite dåligt med bilder ser jag..
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto