Hej!

Jag har fortsatt slipa och spackla i garaget, förhoppningsvis har jag spacklat sista gången idag men det får jag se imorrn när jag slipat över det.:) Rörläggaren var förbi med en tillfällig panna så nu är golvvärmen igång.:) Sedan fick jag spacklat första vändan i klädkammaren.:)

Tillfällig värmepanna installerad intill en vägg med synliga rör och spacklade golvytor i en renoveringsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En nyspacklad vägg med synliga skarvar och spackelpunkter i ett pågående renoveringsprojekt.
Skapa konto

Rum med oslipat spackel på gipsskivor, synliga skarvar och spacklade skruvhål, omonterad värmepanna.
Skapa konto

//Fredrik

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Hej!

Idag har jag gjort ett rejält röjande, framförallt på utsidan. En vända med kärra till tippen och sedan har jag eldat nästan hela dagen.:)

Ett hus under renovering med byggställningar och byggmaterial synliga på gården i skymningen.
Skapa konto

Hus under renovering med byggnadsställningar och en röjd mark framför vid skymning.
Skapa konto

Nu ska jag jobba natt hela helgen så vi får hur mycket som blir gjort.

//Fredrik

• Gilla
yonna och 15 till
  • Laddar…
Rent och snyggt! (y)

• Gilla
Isak90
  • Laddar…
Hej!

Har under helgen fått spacklat första vändan i sovrummet mellan arbetspassen.:)

Renoverat sovrum med halvfärdigt spackel på gipsskivor, synliga lister och isolering i taket.
Skapa konto

Ett sovrum under renovering med spacklade skarvar och spik på gipsskivor på väggar och tak.
Skapa konto

Ett sovrum under renovering med nygipsskivor och spackel på skarvarna.
Skapa konto

//Fredrik

• Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Hej!

Även vardagsrummet och delar av hallen har fått sig en första vända med spackel.:)

Ett rum under renovering med nyligen spacklade väggar, osatt golv och synliga elinstallationer.
Skapa konto

Vardagsrum med första lagret spackel på väggarna, osatt golv och synliga takbjälkar.
Skapa konto

Byggarbetsplats med gipsväggar och spackel samt synliga elinstallationer och takbjälkar.
Skapa konto

Ska dra igång med tätskiktet i badrummet också, men funderar lite på hur jag ska lösa det med tröskel. Lutar väl åt att sätta en vanlig badrumströskel lite förhöjd så det matchar med parketten på utsidan. Men det medför samtidigt att det blir lite väl högt i badrummet, där blir det bara fix och klinkers mot tröskeln. Jag har redan bra fall så det blir inget flytspackel. Någon som har några idéer?:)

//Fredrik

• Gilla
pappel och 4 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Höjdskillnad för tätskiktet ska vara 20 mm från golvbrunnen. Är det svårt att klara inom rummet kan man klistra upp det några mm på tröskeln innan man lägger klinker. Badrummet ska inte behöva ligga mycket högre än resten av huset

• Gilla
torbrand
  • Laddar…
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Höjdskillnad för tätskiktet ska vara 20 mm från golvbrunnen. Är det svårt att klara inom rummet kan man klistra upp det några mm på tröskeln innan man lägger klinker. Badrummet ska inte behöva ligga mycket högre än resten av huset
Mätte med lasern idag och jag har 23mm fall från dörrposten till golvbrunnen.:)

Så just nu lutar det väl åt att montera en distans under tröskeln som är lika hög som parkett+foam så tröskeln hamnar ovanpå parketten. Är det någon som har koll på om man måste ha badrumströskel i mitt fall eller om det går bra med en vanlig slät?

//Fredrik

Går bra med en slät

Hej!

Har fortsatt med spackling, trapphuset var mindre roligt och tog sin tid. Men nu är allt spacklat en vända förutom tvättstugan. Klädkammaren är färdig för glasfiberväv och färg. Taket i garaget har fått ett första lager färg. I badrummet har jag fogat i hörnen och mellan golv/vägg så nu är det snart klart för att börja med tätskikt.:)

Ett pågående renoveringsprojekt med spacklade väggar och oslipad trappa i ett halvfärdigt rum.
Skapa konto

Upplyst trapphus under konstruktion med nyligen spacklade väggar och synliga takbjälkar.
Skapa konto

Renoverat rum med släta spacklade väggar och tak före målning, listverk saknas.
Skapa konto

Byggarbetsplats med nyfogade gipsskivor på väggar i ett ouppbyggt rum, kablar sticker ut från väggen.
Skapa konto

//Fredrik

• Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Varför glasfiberväv?
Är det inte snyggare med släta väggar

• Gilla
albin715 och 1 till
  • Laddar…
Horgmo Horgmo skrev:
Varför glasfiberväv?
Är det inte snyggare med släta väggar
Jag har tänkt glasfiberväv i garaget & tvättstugan för att det ska vara enklare att torka av och det krävs mindre noggrannhet vid spackling. Och då tänkte jag att jag kör likadant i klädkammaren. De är de enda väggarna som ska målas, resten får tapet.:)

//Fredrik

• Gilla
saiter
  • Laddar…
richardtenggren
Du kan väl köra på Microlit, den är väl slät :)

Redigerat:
  • Gilla
Anna Q Korhonen och 1 till
  • Laddar…
I Isak90 skrev:
Jag har tänkt glasfiberväv i garaget & tvättstugan för att det ska vara enklare att torka av

//Fredrik
Tänk ett varv till på det, vi har väv på några väggar och det samlas lätt smuts i groparna och är riktigt jobbigt att få rent

Redigerat:
I Isak90 skrev:
Jag har tänkt glasfiberväv i garaget & tvättstugan för att det ska vara enklare att torka av och det krävs mindre noggrannhet vid spackling. Och då tänkte jag att jag kör likadant i klädkammaren. De är de enda väggarna som ska målas, resten får tapet.:)

//Fredrik
allt är smak sak men väv förknippar jag med sjukhus eller skolkorridor. Annars bra jobbat blir ett fint hus

• Gilla
Isak90 och 1 till
  • Laddar…
Av egen erfarenhet samlar glasfiber även med rutor smuts. Är väl okej i ett garage men inne nja.. Lägg lite mer energi på att spackla å slipa väggarna och måla sen med tvättbar färg i nån snygg matt kulör. Ett av mitt bästa köp är en giraffslip från Jula, simpelt vid slipning av väggar mm. Garaget kan jag kanske köpa glasfiberväv. En bekannt gjorde något riktigt snyggt i sitt garage, satte klickfalsad plåt som boasering på väggen halva väggen från golv. Blev riktigt schysst!
Har du tänkt hur du behandlar golvet i garaget? Såg en produkt som hette Betsil. Verkar smidigt. Kanske nån här inne har erfarenhet av den?
Följer din tråd med stort intresse och alla beslut är naturligtvis upp till dig, keep up the good work!

• Gilla
cmb och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.