Johan: "förintelsen är hittepå"
David: "Ryssland försvarar sig bara mot Nato"
Karl: "Epstein var oskyldig"
Jesper: "God jul"
Chefen: "Jesper, mitt kontor nu"
David: "Ryssland försvarar sig bara mot Nato"
Karl: "Epstein var oskyldig"
Jesper: "God jul"
Chefen: "Jesper, mitt kontor nu"
I frågan om hur man önskar God Jul till sina kollegor är vi nog ense. Självklart önskar jag även muslimska kollegor här i Sverige en god jul, annat vore ju exkluderande. Och de indiska kollegorna önskar jag Happy Holidays, för så skriver dom till mig och jag har inte så bra koll på Indien. Så jag hade nog ignorerat ev tips från HR-avd hos min arbetsgivare om de var som SSAB:s och gått på egen känsla.mikethebik skrev:Fortfarande woke-ismen som styr,
Genom att använda ’god helg’ eller säga både, ’god jul och god helg’ kan vi säkerställa att alla känner sig inkluderade och respekterade, oavsett vad de tror på”,
I Sverige säger vi God jul och de som känner sig utanför inför våra traditioner får stå utanför om de känner så och fira sina egna högtider där vi står utanför utan att för den skull känna oss "exkluderade".
Får se vad som händer när muslimernas högtider inträffar vad SSAB:s HR- förlåt, PK-avdelning förmedlar då.
Gäller naturligtvis även buddistiska, hinduistiska, judiska, asatrons högtider och ett antal andra av de tusentals religioner som finns, ingen får ju känna sig exkluderad och stå utanför.
Ja just ja, GOD JUL!
Men inte hade jag blivit upprörd heller om dom skrev sådär - det är ju bara helt vanlig missriktad välvilja från någon som kanske inte är så van med andra kulturer. Sen kommer det in krafter som efter amerikansk modell ska förvränga allt till ett kulturkrig och alla dessa människor som får sina nyheter från sociala medier och herregud vad det spårar ur.
Du "glömde" menssertifierad. Djävla mansgris!😡mikethebik skrev:
Det är väl ännu en USA:efterapning. Precis som alla andra, helt i onödan utbytta ord. -Nice, random, outa, plattform, by pass, sale, Chilla, date osv.
Då är det helt naturligt att vi även tar efter USA:s WOKE:kultur, som Happy holliday.
Till sommaren när vi lite småfulla larvar oss runt fallossympolen ropar vi naturligtvis "trevlig helg".
Redigerat:
Men är det inte du som börjar prata om internt mail, och isåfall är den som bör kunna hänvisa till mer än att du tycker TS ska göra det.P Pontus juthstrand skrev:
GOD JUL !!mikethebik skrev:Som jag skrivit tidigare i en annan tråd, inte alls konstigt att Trump blir vald, själv spyr jag snart på denna j...a woke-mentalitet som står mig upp i halsen.
Om någon i nästa val i Sverige säger att huvudsyftet är att stoppa detta tjafs så får den personen min röst oavsett annan politik.
Jag bestämmer själv över mitt liv och vad jag säger och tycker, och vad jag väljer att stödja eller motarbeta, och ingen ska komma och anklaga mig för det ena eller det andra för att jag inte är PK.
Politiskt korrekthet är grunden för diktatur och har alltid varit det, stå upp för det fria ordet och bekämpa woke-ismen!
Och till alla PK-fantomer och wokenissar på SSAB, en riktigt GOD JUL!
(eller inte, sätt gärna glöggen i halsen) och den är naturligtvis ekologisk, alkoholfri och regngbågsfärgad.
D
Den ofrivillige klåparen
Medlem
· 1 110 inlägg
Den ofrivillige klåparen
Medlem
- 1 110 inlägg
Vilken icke-nyhet, är ju helt sansat så när på att de vill uppfostra sina anställda. Större nyhetsvärde i att någon har fått betalt för att skriva ihop det där.M Mats_R skrev:
Men vad otippat att rasisterna tolkar in sin agenda i det, eller hur!?
Redigerat: