A
Följer ni SSABs riktlinjer och säger God Helg i stället.
Själv kör jag med det gamla vanliga God Jul.

• Tidningsrubrik där SSAB uppmanar anställda att undvika uttrycket "god jul" och istället använda andra uttryck under julhelgen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
cpalm och 3 till
  • Laddar…
R
Har aldrig sagt god helg eller vart med att någon säger det, men vi säger alltid trevlig helg och god jul så vet inte riktigt vad dom håller på med…

• Gilla
Fågelvägen och 2 till
  • Laddar…
Trevlig helg eller god jul säger man väll.
God helg har jag nog aldrig hört nån säga.
Vilket svammel

• Gilla
Fågelvägen och 2 till
  • Laddar…
En arbetsgivare som ska bestämma vad man ska säga är ingen bra arbetsgivare.
Vore jag själv anställd där skulle jag börja varje konversation med GOD JUL!

• Gilla
  • Älska
  • Haha
vcx och 12 till
  • Laddar…
Kommer moderator på BH nu att banna alla bilder av julgranar? Rensa bort alla inlägg som handlar om jul?

Som sagt, visste man inte innan vad ordet woke betyder så vet man det nu. Som Tolgfors sa, vi förbättrar inte inkluderingen genom att förinta oss själva.

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 6 till
  • Laddar…
Som jag skrivit tidigare i en annan tråd, inte alls konstigt att Trump blir vald, själv spyr jag snart på denna j...a woke-mentalitet som står mig upp i halsen.
Om någon i nästa val i Sverige säger att huvudsyftet är att stoppa detta tjafs så får den personen min röst oavsett annan politik.

Jag bestämmer själv över mitt liv och vad jag säger och tycker, och vad jag väljer att stödja eller motarbeta, och ingen ska komma och anklaga mig för det ena eller det andra för att jag inte är PK.
Politiskt korrekthet är grunden för diktatur och har alltid varit det, stå upp för det fria ordet och bekämpa woke-ismen!

Och till alla PK-fantomer och wokenissar på SSAB, en riktigt GOD JUL!
(eller inte, sätt gärna glöggen i halsen) och den är naturligtvis ekologisk, alkoholfri och regngbågsfärgad.

• Gilla
Gimp och 10 till
  • Laddar…
Unikt namn
Jobbar Grinchen på SS-AB?

• Haha
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Jag bestämmer själv över mitt liv och vad jag säger och tycker, och vad jag väljer att stödja eller motarbeta
Nu tycker jag inte du är riktigt PK! Tänk på att personer med olika bakgrund kan läsa det du skriver. BH ska kännas välkomnande för alla!

Edit: God Jul förresten!

• Haha
Nalleman64 och 5 till
  • Laddar…
R
Alfredo Alfredo skrev:
Nu tycker jag inte du är riktigt PK! Tänk på att personer med olika bakgrund kan läsa det du skriver. BH ska kännas välkomnande för alla!
Alltså dessa d**vla troll som skriver förkortningar har vi inte haft någ av dom idag😉

Edit: speciellt dessa som önskar god jul redan!

• Älska
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
R Rejäl skrev:
Alltså dessa d**vla troll som skriver förkortningar har vi inte haft någ av dom idag😉
Snart en ny dag med nya möjligheter!

R
Alfredo Alfredo skrev:
Snart en ny dag med nya möjligheter!
Du tro inte att dom också ser sin chans imorgon?

Kommer SSAB ut med motsvarande meddelande till Eid eller vad det heter? Väntar med spänning.

• Gilla
Nalleman64 och 4 till
  • Laddar…
R
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Kommer SSAB ut med motsvarande meddelande till Eid eller vad det heter? Väntar med spänning.
Börja inte med nya förkortningar för guds skull🤷🥲😂

• Gilla
Intet och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

Edit: God Jul förresten!
Som man tycker jag definitivt att en BH känns välkomnande, och speciellt nu till JUL en i genomskinlig röd spets, mycket välkomnande!
GOD JUL!

• Gilla
  • Haha
Nalleman64 och 2 till
  • Laddar…
Som vanligt låter ni topplocket gå, innan ni kollat vad som finns bakom rubriken. Det är som att ni VILL bli kränkta.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Zsam och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.