nisse123 skrev:
Varför inte ta dit första firman , så att de kan åtgärda sina fel, det borde vara gratis.
I det jobb jag vill få gjort ingår att byta till ny större elcentral bland annat. Då vill jag ogärna ta hit någon igen som bevisligen har gjort ett dåligt jobb bara för att åtgärna något som sen kommer att göras om.
 
Du borde i alla fall meddela chefen på första firman att hen´s anställde saknar kunskap om JFB installationer.
 
nisse123 skrev:
Du borde i alla fall meddela chefen på första firman att hen´s anställde saknar kunskap om JFB installationer.
Eftersom jag inte är beställare av jobbet så har jag inte namnet på firman eller elektrikern. Det jag har är ett telefonnummer. Så jag orkar inte gräva mer i detta utan tänker fokusera på att få det fixat av någon annan istället.
 
Har han gjort fler jfb inkopplingar i grannskapet t.ex ett område med lägenheter? Då är risken stor att det finns fler fel eftersom han verkar sakna grundläggande elkunskaper som elektriker. Det är även ett fel av den behörige elektrikern på firman som skickar en "yrkesman" utan tillräckliga kunskaper för ett elcentraljobb.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.