harry73 harry73 skrev:
Så är det såklart, men just duschdraperier är svåra att hålla rent, möglar lätt och har begränsad livslängd.

Det är nog fräschare att köpa begagnade underkläder, men det gör man inte heller.
Hur svårt är det att hålla rent ett par draperier? Det säger nog mer om dig än om draperier.
 
  • Gilla
TobbeP och 2 till
  • Laddar…
F FilippaAnna skrev:
Vi har precis köpt lägenhet med två badrum. Ena badrummet har en dusch och andra ett badkar. Båda dessa badrum har idag varsitt duschdraperi. Dessa draperier är väldigt fina och enligt säljaren kostar 10 000 kr styck. När vi köpte lägenheten tog vi för givet att dessa skulle ingå då de har en funktion dvs inte blöta ner hela badrummet plus att dem är en del av designen. Säljaren hör av sig efter köp och undrar om vi vill köpa draperierna för 5 000 kr styck dvs 10 000 totalt. Detta tycker vi är sjukt då det är begagnade duschdraperier som dem förmodligen inte kommer ha i sin nya lägenhet då dem är speciella för just denna lägenhet.

Jag kan inte hitta något juridiskt ang detta online förutom att duschkabin sa ingå. Vet inte vad som gäller här, och vill gärna få hjälp.

Självklart kan vi köpa nya men tycker bara det är intressant hur folk resonerar. Sen kan säkert några av er undra varför vi vill ha begagnade duschdraperier men som sagt dem är väldigt fina och man kan självklart kemtvätta dem.
Ingår gardiner och gardinstänger normalt? Nej. Inte heller bör duschdraperierna göra det.
Dock tycker jag det är fel av säljaren att inte bjuda på dessa om hen nu inte ska ha dem själv.
 
Köp det här istället, inte ens 200 lakan, så det är rena fyndet!

Designer duschdraperi med abstrakt konsttryck i ett modernt badrum.
 
  • Gilla
  • Haha
Mats-S och 2 till
  • Laddar…
F FilippaAnna skrev:
Vi har precis köpt lägenhet med två badrum. Ena badrummet har en dusch och andra ett badkar. Båda dessa badrum har idag varsitt duschdraperi. Dessa draperier är väldigt fina och enligt säljaren kostar 10 000 kr styck. När vi köpte lägenheten tog vi för givet att dessa skulle ingå då de har en funktion dvs inte blöta ner hela badrummet plus att dem är en del av designen. Säljaren hör av sig efter köp och undrar om vi vill köpa draperierna för 5 000 kr styck dvs 10 000 totalt. Detta tycker vi är sjukt då det är begagnade duschdraperier som dem förmodligen inte kommer ha i sin nya lägenhet då dem är speciella för just denna lägenhet.

Jag kan inte hitta något juridiskt ang detta online förutom att duschkabin sa ingå. Vet inte vad som gäller här, och vill gärna få hjälp.

Självklart kan vi köpa nya men tycker bara det är intressant hur folk resonerar. Sen kan säkert några av er undra varför vi vill ha begagnade duschdraperier men som sagt dem är väldigt fina och man kan självklart kemtvätta dem.
Jag tycker bord och stolar också borde ingå för de har en funktion. Tallrikar och bestick också för vem vill äta med händerna sittandes på golvet?
 
  • Gilla
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
Du kan få köpa mina för 4000kr ingen garanti på/för något förutom att de är billigare än deras för 5000kr.
 
Jag har aldrig ägt ett par duschdraperier av finare kvalitet så jag kan inte utala mig om dess livslängd och vi har inte haft det på länge då vi satte in svängbara glasväggar för UNDER 10000kr som enkelt går att rengöra ordentligt och hålla fräscha. Men då vi hade draperier så var dessa förbrukningsvara och byttes ut vid behov. Om jag hade lämnat kvar en sån sak så hade jag nog förutsatt att firman som flyttstädade åt oss tog ner och slängde draperierna. Mitt förlag är att du erbjuder säljaren att betala vad de är värda för dig. På så vis blir du nöjd. Säljer säljaren dem så fick du dem för vad du var villig att betala, om inte så köpte du inte ett par draperier som du tyckte var för dyra. Det är ju ditt val. Men fundera på om det finns ngt annat du hellre vill unna dig i din nya bostad som du inte tänkte köpa. Kanske en ny tv eller soffa. Pengarna kanske inte räcker hela vägen men du kommer kanske en bra bit. Eller låt bara bli att konsumera ngt i onödan.
 
  • Gilla
Inger Lundgren och 1 till
  • Laddar…
Spännande, hur mycket jag än söker så hittar jag, som dyrast, duschgardiner för ca 2000 kr. Jag tror nog inte jag är ensam om att googla på detta av de som läst i denna tråden :)
 
  • Älska
  • Gilla
ByggStålis och 1 till
  • Laddar…
Cheesen
När vi köpte vår förra bostadsrätt så undrade säljaren om vi ville betala för hatthylla i oljad ek med tillhörande krokuppsättning. För 500:-... Eller om han skulle återmontera den fula som tydligen satt där när dom köpte. Jag som tyckte att hatthylla var oerhört malplacerad och inte alls passade in i hallen i övrigt och tänkt tillverka en ny sa bara kort montera gärna upp den gamla.

När vi fick tillträde så satt ekhyllan där likafullt då den enligt uppgift var fastmålad och inte gick att ta ned... Eftersom vi hade fler renoveringsprojekt såsom kök och alla rum så fick hyllan vänta... Upptäckte efter några månader, när vi hade gäster, att klåparen som monterat hyllan använt skruvar som var så korta att dom bara nådde in i gipset och när vi använde hyllan ordentligt lastad så ramlade den plötsligt ned.. knappt ett märke på väggen och ingen i bekantskapskretsen kunde förstå hur hyllan kunde sitta fast på väggen över huvud taget.

Hyllan med krokar passade ju inte in i lägenheten så den blev sedermera förpassad till stugan där den fortfarande är otroligt fin... Hyllan som var lämnad i förrådet sålde jag till en granne för femhundringen året efter då denne ville ha två likadana.

Kan ju nämna att säljaren försökte sälja mer än bara hatthyllan... Tyckte dock att det bara var sniket och underligt.
 
  • Gilla
TobbeP och 4 till
  • Laddar…
@
tensiden tensiden skrev:
Köp det här istället, inte ens 200 lakan, så det är rena fyndet!

[bild]
Ja, de där har jag hemma sedan tidigare ;)
 
R Riggen skrev:
Spännande, hur mycket jag än söker så hittar jag, som dyrast, duschgardiner för ca 2000 kr. Jag tror nog inte jag är ensam om att googla på detta av de som läst i denna tråden :)
Har monterat duschdraperier/stänger från Sanova och det är inte några konstigheter att hitta produkter för 10k+ och kan säga att man oftast får vad man betalar för. Tycker att när nån sitter o bygger dessa för hand efter specifika mått så är det en helt rimlig kostnad enligt mig men förstår om inte alla tycker att det rimligt.
 
F FilippaAnna skrev:
Vi har precis köpt lägenhet med två badrum. Ena badrummet har en dusch och andra ett badkar. Båda dessa badrum har idag varsitt duschdraperi. Dessa draperier är väldigt fina och enligt säljaren kostar 10 000 kr styck. När vi köpte lägenheten tog vi för givet att dessa skulle ingå då de har en funktion dvs inte blöta ner hela badrummet plus att dem är en del av designen. Säljaren hör av sig efter köp och undrar om vi vill köpa draperierna för 5 000 kr styck dvs 10 000 totalt. Detta tycker vi är sjukt då det är begagnade duschdraperier som dem förmodligen inte kommer ha i sin nya lägenhet då dem är speciella för just denna lägenhet.

Jag kan inte hitta något juridiskt ang detta online förutom att duschkabin sa ingå. Vet inte vad som gäller här, och vill gärna få hjälp.

Självklart kan vi köpa nya men tycker bara det är intressant hur folk resonerar. Sen kan säkert några av er undra varför vi vill ha begagnade duschdraperier men som sagt dem är väldigt fina och man kan självklart kemtvätta dem.
Har ni varit så duktiga och prutat så pass,att säljaren valde att då draperiet med sig för att inte förlora de 10 000. De kanske finns på Blocket Person som ser överraskad och blickar åt sidan i en vintage-stil inredning.
 
Bodde en gång i tiden i en hyreslägenhet med 5m högt fönsterparti, hade hängt upp måttbeställda gardiner (4 längder) för ca 20k. Erbjöd de som flyttade in efter oss att köpa dem för 10k, men de tyckte det var för dyrt, så vi tog med oss dem. Passerat förbi ett par gånger genom åren, aldrig sett några gardiner hänga i fönstren.

Aldrig fått någon användning för dem själv efter det, så kan fundera på man lika gärna kunde lämnat dem, men principen är inte heller oviktig.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Bodde en gång i tiden i en hyreslägenhet med 5m högt fönsterparti, hade hängt upp måttbeställda gardiner (4 längder) för ca 20k. Erbjöd de som flyttade in efter oss att köpa dem för 10k, men de tyckte det var för dyrt, så vi tog med oss dem. Passerat förbi ett par gånger genom åren, aldrig sett några gardiner hänga i fönstren.

Aldrig fått någon användning för dem själv efter det, så kan fundera på man lika gärna kunde lämnat dem, men principen är inte heller oviktig.
Du kan ju kolla om det är samma ägare idag. Är det en ny kan du erbjuda dem igen, kanske du kan tjäna 10000?
 
F FilippaAnna skrev:
Vi har precis köpt lägenhet med två badrum. Ena badrummet har en dusch och andra ett badkar. Båda dessa badrum har idag varsitt duschdraperi. Dessa draperier är väldigt fina och enligt säljaren kostar 10 000 kr styck. När vi köpte lägenheten tog vi för givet att dessa skulle ingå då de har en funktion dvs inte blöta ner hela badrummet plus att dem är en del av designen. Säljaren hör av sig efter köp och undrar om vi vill köpa draperierna för 5 000 kr styck dvs 10 000 totalt. Detta tycker vi är sjukt då det är begagnade duschdraperier som dem förmodligen inte kommer ha i sin nya lägenhet då dem är speciella för just denna lägenhet.

Jag kan inte hitta något juridiskt ang detta online förutom att duschkabin sa ingå. Vet inte vad som gäller här, och vill gärna få hjälp.

Självklart kan vi köpa nya men tycker bara det är intressant hur folk resonerar. Sen kan säkert några av er undra varför vi vill ha begagnade duschdraperier men som sagt dem är väldigt fina och man kan självklart kemtvätta dem.
Går att tvätta i en tvättmaskin
 
R Riggen skrev:
Spännande, hur mycket jag än söker så hittar jag, som dyrast, duschgardiner för ca 2000 kr. Jag tror nog inte jag är ensam om att googla på detta av de som läst i denna tråden :)
du har nog rätt att vi alla nästan googlat på priser jag har hittat för tom 195000 kr men det var nog bara ett undantag jag skulle aldrig i mitt liv köpa dyra gillar att byta ut nu och då:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.