12 064 läst · 32 svar
12k läst
32 svar
Ikea/Nerostein bänkskiva
Besällde från elgiganten Epoq också Nerostein, allt häll tidsplanen, kvartskomposit. Hade en bjäse på 140 x 180 till köksön i en skiva som få andra leverantörer erbjöd. Bra att vara på plats vid uppmätning så detaljer blir rätt.
Hade en trevlig kille som gjorde uppmätning den 19 maj och han uppskattade leveranstid på ca 3 veckor. Det var lite strul med betalning av deras installationsavgift (inga riktiga betaluppgifter och svårt att få kontakt) men skivan fanns i deras lager efter ca 3 veckor. Installationen är bokad till tisdag nästa vecka. Får hoppas allt går som det ska på den fronten .
Sådär, har precis haft två killar från Nerostein här och fått skivorna monterade. De ursäktade sig att de var lite sena (15 min efter utsatt tid - rätt OK!). Allt gick superbra, de var noggranna och det blev ett fint resultat. Jag har var jag kan se inget att anmärka på uppmätning, produktion, leverans eller installation. Var som sagt lite strul med fakturan för installationen bara.H Hajjen skrev:Hade en trevlig kille som gjorde uppmätning den 19 maj och han uppskattade leveranstid på ca 3 veckor. Det var lite strul med betalning av deras installationsavgift (inga riktiga betaluppgifter och svårt att få kontakt) men skivan fanns i deras lager efter ca 3 veckor. Installationen är bokad till tisdag nästa vecka. Får hoppas allt går som det ska på den fronten .
Citerar mig själv med en liten uppdatering...Pear4Life skrev:
Idag fick vi våra bänkskivor monterade!
Vi hade fått bekräftat den 13/6 kl 11.30. Kl 11.29 fick vi mail om att skivan nu hade skickats för produktion!? WFT?
Mailade tillbaka ett inte allt för trevligt svar då vi hade tagit ledigt från jobbet samt haft snickare och VVS:are på plats för att plocka ned alla tillfälliga skivor samt monterat ned alla kranar och hoar...
Får då till svar att vår skiva gått sönder i leverans...
Men idag kom den så iaf. Killarna som var här var kanontrevliga och gjorde ett kanonjobb! Skivan blev över förväntan och måtten va PERFEKTA på alla sätt!
Edit: Bjuder på en bild samt att jag glömde nämna att killarna kom 15min INNAN utsatt tid
Redigerat:
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 5 236 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 5 236 inlägg
se till att få ersättning för extra kostnader tex en extra dags ledighet.Pear4Life skrev:Citerar mig själv med en liten uppdatering...
Idag fick vi våra bänkskivor monterade!
Vi hade fått bekräftat den 13/6 kl 11.30. Kl 11.29 fick vi mail om att skivan nu hade skickats för produktion!? WFT?
Mailade tillbaka ett inte allt för trevligt svar då vi hade tagit ledigt från jobbet samt haft snickare och VVS:are på plats för att plocka ned alla tillfälliga skivor samt monterat ned alla kranar och hoar...
Får då till svar att vår skiva gått sönder i leverans...
Men idag kom den så iaf. Killarna som var här var kanontrevliga och gjorde ett kanonjobb! Skivan blev över förväntan och måtten va PERFEKTA på alla sätt!
Edit: Bjuder på en bild samt att jag glömde nämna att killarna kom 15min INNAN utsatt tid
Citerar mig själv jag med. Den 15e fick vi allting mätt, och den kom den 17e, monterat och klart. Fick lite hjälpsamma instruktioner som följd av detaljstrul från Ikeas sida och deras mätnisse. Ingenting väsentligt. Två kunniga grabbar som monterade och var involverade.D Davion skrev:
Nu blev jag lite hoppfull. Dom kommer och mäter hos oss imorgon. Hade varit förträffligt med några dagars levtid.D Davion skrev:
Våra skivor installerades under sommaren av två trevliga killar. När skivorna satts på plats såg vi en mindre repa på den ena. Installatörerna blev mycket bekymrade av att de inte upptäckt denna. Vi noterade detta i leveransprotokollet och såvitt vi förstod saken var enda alternativet att de levererar en ny skiva. Detta var åtskilliga veckor sen och vi har inte hört ett knyst från Nerostein sen dess, men har inte heller frågat.
Skadan är liten så vi står och vacklar om vi ska låta det vara.
Skadan är liten så vi står och vacklar om vi ska låta det vara.