4 898 läst · 43 svar
5k läst
43 svar
I screwed up, hur fixa???
Allvetare
· Västra götaland
· 9 071 inlägg
Mellan framgaffeln och tanken, på en kromad yta, omgiven av målade ytor.Alfredo skrev:
Dessutom, om jag ändå måste förstöra skruven så är det nog lättare att dremela ett spår i den.
Nej. Dels sitter den för hårt fast, dels är inte skruven rostfri, så den blir också magnetisk och håller kvar kulan.K Kurtivan skrev:
Lite beroende på hur kinkik du är på att skruven blir lite repad så kan detta funka. Ta en riktigt liten borr, typ 2mm eller så, och borra snett under kutan. Så gör man för att få bort kulor som sitter i skruvar som håller fast cylindrar till dörrar.
Jag har några andra saker att testa först (olja, kylsprej, knacka till den med en dorn, grövre nedsättande tillmälen bestående av gravt nedsättande könsord), men det låter görbart.T tobben87 skrev:
Suzuki Intruder 1500VL. Uppdatering kommer, men inte på ett tag, hinner inte bråka med den just nu.Alfredo skrev:
Småltlim är alldeles för vekt. Kulan ligger inte bara där, den är fastkilad. Tror inte ens CA eller Eopxi duger.R Robban8 skrev:
"Dremla" ett spår och försök skruva ur. Funkar inte det så "dremla" sönder centrum så kulan faller ihop. Så pillar man ur avbrutna gängtappar i flygplansmotorer iaf. Har det gått så varmt att det är fastsvetsat får man gnista bort skiten men det känns lite överkurs för en MC, om inte annat dyrt att köpa en gnistmaskin bara för det.
Att dremla ett spår finns som alternativ, men jag vill helst inte förstöra skruven.Dalbotös skrev:"Dremla" ett spår och försök skruva ur. Funkar inte det så "dremla" sönder centrum så kulan faller ihop. Så pillar man ur avbrutna gängtappar i flygplansmotorer iaf. Har det gått så varmt att det är fastsvetsat får man gnista bort skiten men det känns lite överkurs för en MC, om inte annat dyrt att köpa en gnistmaskin bara för det.