En rejäl magnet så kanske du får loss kulan, jag tänker att den följer med när du drar loss från skruven
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Beror lite på hur trångt och djävligt det är och hyr dyrt det som finns runtom är. :(
Jo, sant....

Bara första meningen "MC och insex-skruv" ger ju mig huvudvärk...
 
Alfredo Alfredo skrev:
En vänsterborr då? Då kanske du får den att släppa?
Tror på att detta det bästa alternativet.

( och påminner mig om att jag måste köpa några vänsterborrar själv )
 
Alfredo Alfredo skrev:
Beror lite på hur trångt och djävligt det är och hyr dyrt det som finns runtom är. :(
Mellan framgaffeln och tanken, på en kromad yta, omgiven av målade ytor.

Dessutom, om jag ändå måste förstöra skruven så är det nog lättare att dremela ett spår i den.

K Kurtivan skrev:
En rejäl magnet så kanske du får loss kulan, jag tänker att den följer med när du drar loss från skruven
Nej. Dels sitter den för hårt fast, dels är inte skruven rostfri, så den blir också magnetisk och håller kvar kulan.
 
Lite beroende på hur kinkik du är på att skruven blir lite repad så kan detta funka. Ta en riktigt liten borr, typ 2mm eller så, och borra snett under kutan. Så gör man för att få bort kulor som sitter i skruvar som håller fast cylindrar till dörrar.
 
T tobben87 skrev:
Lite beroende på hur kinkik du är på att skruven blir lite repad så kan detta funka. Ta en riktigt liten borr, typ 2mm eller så, och borra snett under kutan. Så gör man för att få bort kulor som sitter i skruvar som håller fast cylindrar till dörrar.
Jag har några andra saker att testa först (olja, kylsprej, knacka till den med en dorn, grövre nedsättande tillmälen bestående av gravt nedsättande könsord), men det låter görbart.
 
A
T Troberg skrev:
Jag har några andra saker att testa först (olja, kylsprej, knacka till den med en dorn, grövre nedsättande tillmälen bestående av gravt nedsättande könsord), men det låter görbart.
kaffe för sinnet och ölen när det är klart(y)
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
T Troberg skrev:
grövre nedsättande tillmälen bestående av gravt nedsättande könsord
Vad är det för märke på hojen? Av egen erfarenhet vet jag att vissa fabrikat är fullkomligt immuna mot det du föreslår. :confused:

Vi förväntar oss hur som helst rapportering om hur det går. Lycka till. (y):strong:
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
Jag hade provat att limma, fast en skruv eller liknande på din insexskruv. Börjat med smältlim, går inte det hade jag provat mig frammåt med starkare lim.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Vad är det för märke på hojen? Av egen erfarenhet vet jag att vissa fabrikat är fullkomligt immuna mot det du föreslår. :confused:

Vi förväntar oss hur som helst rapportering om hur det går. Lycka till. (y):strong:
Suzuki Intruder 1500VL. Uppdatering kommer, men inte på ett tag, hinner inte bråka med den just nu.

R Robban8 skrev:
Jag hade provat att limma, fast en skruv eller liknande på din insexskruv. Börjat med smältlim, går inte det hade jag provat mig frammåt med starkare lim.
Småltlim är alldeles för vekt. Kulan ligger inte bara där, den är fastkilad. Tror inte ens CA eller Eopxi duger.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Småltlim är alldeles för vekt. Kulan ligger inte bara där, den är fastkilad. Tror inte ens CA eller Eopxi duger.
Håller med. Svårt att tro det alls existerar ett lim som skulle fungera här.
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
"Dremla" ett spår och försök skruva ur. Funkar inte det så "dremla" sönder centrum så kulan faller ihop. Så pillar man ur avbrutna gängtappar i flygplansmotorer iaf. Har det gått så varmt att det är fastsvetsat får man gnista bort skiten men det känns lite överkurs för en MC, om inte annat dyrt att köpa en gnistmaskin bara för det. :)
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
om inte annat dyrt att köpa en gnistmaskin bara för det.
Lösningar som involverar nya maskiner är väl alltid bra? :)
 
  • Älska
Dowser4711
  • Laddar…
Dalbotant Dalbotös skrev:
"Dremla" ett spår och försök skruva ur. Funkar inte det så "dremla" sönder centrum så kulan faller ihop. Så pillar man ur avbrutna gängtappar i flygplansmotorer iaf. Har det gått så varmt att det är fastsvetsat får man gnista bort skiten men det känns lite överkurs för en MC, om inte annat dyrt att köpa en gnistmaskin bara för det. :)
Att dremla ett spår finns som alternativ, men jag vill helst inte förstöra skruven.
 
Dalbotant Dalbotös skrev:
köpa en gnistmaskin bara för det.
Ytterligare en sak på villhöverlistan. Tack för den. :rolleyes::worried::rofl: Har inte en susning om vad vi pratar för pengar men vem har inte råkat bryta av en gängtapp i sin flygplansmotorer någon gång och det vill man ju ha verktyg för att kunna lösa! :p
 
  • Haha
  • Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.