15 823 läst · 68 svar
16k läst
68 svar
Huvudsäkringen går direkt vid elbilsladdning
DenNötegårdsgubben skrev:
Du verkar ha rätt. Testat ladda publikt nu och snabbladdning funkar fint men inte typ 2-laddning…M MountBlue skrev:
Det händer oftast när det finns för många konsumenter! Stäng av tvättmaskinen eller strykjärnet när du laddar elbilen! (en tillfällig lösning)D da20 skrev:Sedan igår löser huvudsäkringen ut direkt när jag försöker ladda bilen med min Easee laddbox.
Jag har inte ändrat några inställningar eller liknande. Det har aldrig hänt tidigare och jag har haft både bil och laddbox i 1,5 år.
Har en pulse effektvakt så jag kan se att det inte är något annat som drar en massa ström när jag sätter igång laddaren.
Troligt fel på boxen (reklamera) eller kan det vara något annat?
Hej. Jag har en Kia ev6 och fick liknande problem för ca 2 veckor sedan. 2 huvudsäkringar gick en natt och bilen vägrade sedan ladda med AC-laddning (DC fungerade). Ringde Kia och de felsökte och bytte sedsn ICCU enhet på bilen (garanti åtgärd) låter som det är något likande hos dig. Hoppas det löser sig.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Är effekt vakten kopplad till HAN porten på mätaren?D da20 skrev:Sedan igår löser huvudsäkringen ut direkt när jag försöker ladda bilen med min Easee laddbox.
Jag har inte ändrat några inställningar eller liknande. Det har aldrig hänt tidigare och jag har haft både bil och laddbox i 1,5 år.
Har en pulse effektvakt så jag kan se att det inte är något annat som drar en massa ström när jag sätter igång laddaren.
Troligt fel på boxen (reklamera) eller kan det vara något annat?