Har en Husqvarna motorsåg som vägrar starta.. Den bluddrade lite när jag slutade såga förra gången, trodde då det var soppan som var på väg att ta slut.
Nu när jag kollade så fanns det soppa kvar och den vägrar tända till.
Kommer gnista ur tändstiftet
Kommer soppa fram till tändstiftet
Soppan är Aspen miljöbensin 2 takt
Luftfiltret är rengjort
Vad kan det vara?
Funderar på om det kommit skräp in kring luftintaget... Vilka symton ger det?
Har hela parkeringen full av fällda träd och sambon vill parkera bilen
Hjäääälp =D
Nu när jag kollade så fanns det soppa kvar och den vägrar tända till.
Kommer gnista ur tändstiftet
Kommer soppa fram till tändstiftet
Soppan är Aspen miljöbensin 2 takt
Luftfiltret är rengjort
Vad kan det vara?
Funderar på om det kommit skräp in kring luftintaget... Vilka symton ger det?
Har hela parkeringen full av fällda träd och sambon vill parkera bilen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hjäääälp =D
Medlem
· Halland
· 4 088 inlägg
Har du ställt in förgasaren rätt?
Använder du choken vid kallstart?
/Anders
Använder du choken vid kallstart?
/Anders
Medlem
· Halland
· 4 088 inlägg
Tror det sitter ett grovluftfilter under en lucka alldeles ovanför bränslelocket. Man ser det på din bild om jag inte har fel, lossar med en skruv. Kolla att det är någotsånär rent. Du kan ju kolla bränsleskruvarna, skall stå 1.5-2 varv ut tror jag på de flesta HVA.
Hur vet du att det kommer fram soppa? Blir tändstiftet blött om du drar 10 drag med choken ute?
En långsökt grej som jag hade en gång är klämd bränsleslang. Har aldrig kollat på en 357, men kolla om det går att slangen verkar ligga ok från tanken till förgasaren.
/Anders
Hur vet du att det kommer fram soppa? Blir tändstiftet blött om du drar 10 drag med choken ute?
En långsökt grej som jag hade en gång är klämd bränsleslang. Har aldrig kollat på en 357, men kolla om det går att slangen verkar ligga ok från tanken till förgasaren.
/Anders
Den drar runt utan problem, kanske en skuren gör också :/
Hur funkar det med bränslepumpen, förmodar att det sitter en sån någonstans också?
Har en känsla av att det har med luft eller soppan, kanske iofs inte är så mycket mer grejor på en sån här som kan strula he he
Hur funkar det med bränslepumpen, förmodar att det sitter en sån någonstans också?
Har en känsla av att det har med luft eller soppan, kanske iofs inte är så mycket mer grejor på en sån här som kan strula he he
Medlem
· Halland
· 4 088 inlägg
Två metoder att kolla komp:
1) Känn att det är ett motstånd i snöret när du drar, det skall gå väldigt mycket lättare när du tar bort tändstiftet
2) Lyssna efter blåsljud ur tändstiftshålet när du tar bort tändstiftet och drar
Sedan kan du ta bort tändstiftet och lysa ner i hålet med ficklampa och försöka kolla efter hål i kolvtoppen,
Sedan tycker jag inte det där tändstiftet ser särskilt blött ut, som du antyder verkar soppatillförseln inte så bra. Jag vet inte om dom har separat bränslepump eller om det är förgasaren som suger soppan från tanken. Vet att en del förgasare har ett membran som kan gå sönder.
Snacka med en HVA servisshop vad det kan vara. Finns nog repkit till en 357a.
Eller regga dig på Maskinisten, där häckar de verkliga proffsen på sådana här maskiner.
/Anders
1) Känn att det är ett motstånd i snöret när du drar, det skall gå väldigt mycket lättare när du tar bort tändstiftet
2) Lyssna efter blåsljud ur tändstiftshålet när du tar bort tändstiftet och drar
Sedan kan du ta bort tändstiftet och lysa ner i hålet med ficklampa och försöka kolla efter hål i kolvtoppen,
Sedan tycker jag inte det där tändstiftet ser särskilt blött ut, som du antyder verkar soppatillförseln inte så bra. Jag vet inte om dom har separat bränslepump eller om det är förgasaren som suger soppan från tanken. Vet att en del förgasare har ett membran som kan gå sönder.
Snacka med en HVA servisshop vad det kan vara. Finns nog repkit till en 357a.
Eller regga dig på Maskinisten, där häckar de verkliga proffsen på sådana här maskiner.
/Anders