31 745 läst · 173 svar
32k läst
173 svar
Husdrömmar - jättelik tillbyggnad i Abbekås med solpaneler och vindkraftverk
Tror nästan det skulle bli poppis ifall det är några färgstarka individer. Kan nog bli en hel serie.T topmount skrev:
Nej du verkar inte förstå mycket.
Jag tycker det var bästa avsnittet och du tolkar det som det inte faller mig i smaken och kommer med tipset om att anmäla till Granskningsnämnden.
Jag tycker det var bästa avsnittet och du tolkar det som det inte faller mig i smaken och kommer med tipset om att anmäla till Granskningsnämnden.
Moderator
· Stockholm
· 52 491 inlägg
Här var för en del år sedan en lång tråd om den typen av minivindkraftverk. Det fanns en firma i Kristianstad somm tillverkade. De som köpte kände sig rätt lurade.J Jarlsgård skrev:
Den de visade igår hade ju enligt vad de sad tillverkat 0,3 kwh på 3 eller 4 timmar... fast det utrycktes som "300 w", med beundran i rösten. Det låter ju bättre med 300 än 0,3.
Var det inte 18 timmar?
Du hackar ju på programdistributören i ditt inlägg eller hur? DET har inget i den här tråden att göra, så mitt förslag var att du lyfte det i ett annat forum, var det svårt att förstå eller?TotalControl skrev:
Jösses människa. Är ju du som maler off topic.K Kurtivan skrev:
Mitt inlägg var helt on topic. Jag tycker det var ett väldigt bra avsnitt trots att det distribueras och produceras av DDR SVT.
Jag tycker också att budgeten lät väldigt låg ca 12-14 kSEK/m2.Z ZipLock skrev:
Solceller som ska producera 18 000 kWh/år kostar väl runt 250 papp, vindsnurran 65 papp. Säg 300k bara där.
Pool har jag ingen aning om vad det kostar - någon?
Garage/carport såg ju lite halvstor ut, oklart vad den kan kosta.
Papptak däremot, det är väl en billig lösning.
Det hade helt klart varit intressant att se budgeten.
Nämnde dom något vad det var för värmesystem?