På konsumentens sida
· 3 123 inlägg
Ingenjören Niklas har en tomt i Säve på Hisingen i Göteborg där han tänker bygga ett hus i betong som han ritat själv. Men en snäv budget tvingar honom att ändra planerna. När huset är klart har även Niklas själv förändrats i grunden.
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar - Betonghuset blev ett trähus
Du kan läsa artikeln här: Husdrömmar - Betonghuset blev ett trähus
Administrator
· Skåne
· 7 851 inlägg
Välkommen att kommentera det tredje avsnittet av Husdrömmar 2023!
Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.
Utgå också från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.
Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.
Utgå också från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.
Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 5.7) raderas utan förvarning.
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Redaktionen skrev:
Strålande, vackert, smart funktionellt!
Redigerat:
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Jag såg programmet tidigt i morse tillsammans med Marlén. Jag gillade både avsnittet och huset. Snyggt jobbat!
Nu tycker jag det är otroligt modigt av Ellen att göra sin resa. Dessutom i TV!
Men likväl vill jag efter 10 säsonger fortfarande se mer av bygget
Men det är väl mer att jag är obstinat än något emot personerna som är med
Jag gillar huset. Hade nog byggt något liknande på den platsen.
Kanske bara ett arbetsrum högst upp på taket.
Gillade Gerts tips om köket
6 miljoner för huset är väl rimligt. Designat och byggt på en lite svårtillgänglig plats med sprängning.
Men likväl vill jag efter 10 säsonger fortfarande se mer av bygget
Men det är väl mer att jag är obstinat än något emot personerna som är med
Jag gillar huset. Hade nog byggt något liknande på den platsen.
Kanske bara ett arbetsrum högst upp på taket.
Gillade Gerts tips om köket
6 miljoner för huset är väl rimligt. Designat och byggt på en lite svårtillgänglig plats med sprängning.