987 158 läst · 796 svar
987k läst
796 svar
Hus & Tak till Robotgräsklippare [bilder]
OK, då kanske den inte funkar lika som Husqvarna. Om ingen på forumet kan svara så kanske du kan lägga en provisorisk slinga för att testa om det fungerar att få den att svänga in 90 grader till laddstationen?
Fungerar den röda dragningen? Är i farten att stoppa in min under altanen...A Anders Myrberg skrev:Har mailat kundtjänst på Gardena / Husqvarna om alternativa dragningar. Inte mycket hjälp därifrån, utan man rekommenderade enbart det man skriver i beskrivningen. Här har jag gjort två alternativa dragningar. Den röda bör inte kräva några extra stenar ( gula linjer ) som mothåll som den blå. Helst vill man ju inte att den skall in och knuffa på stenen i onödan liksom, men om det är enda sättet har jag inte mycket val. Någon med erfarenhet?[bild]
Den går in under altanen en bit på var sida av "boet". Guiden går förstås rakt in. I början av säsongen får man tweaka lite hur man vrider basen om den inte kör rakt in på första försöket, men sen fungerar det prima.L LarryLarrysson skrev:
Hej,
Såg här någonstans någon som gjort en skjutport till sitt robotgarage, som öppnar och stänger genom att klipparen trycker på en "stång".
Är det någon som har lite bilder eller någon slags instruktion hur ni gjort?
Såg här någonstans någon som gjort en skjutport till sitt robotgarage, som öppnar och stänger genom att klipparen trycker på en "stång".
Är det någon som har lite bilder eller någon slags instruktion hur ni gjort?