Hobbyfixarn skrev:
Vald har du för klippare?
Har en Husqvarna som parkerar under altanen, kolla bilderna i post #484. Begränsningskabeln följer altanen och "viker in" 90 grader vid laddstationen. Går inte alltid in direkt men efter ett par försök hittar den in och laddar.
Det är en Robomows RS615
 
OK, då kanske den inte funkar lika som Husqvarna. Om ingen på forumet kan svara så kanske du kan lägga en provisorisk slinga för att testa om det fungerar att få den att svänga in 90 grader till laddstationen?
 
Min fick bo under altanen! Ett trädgårdsredskap förvaras under en träaltan bredvid en växtbädd i en lummig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
svpe och 2 till
  • Laddar…
J Jan Nylund skrev:
Min Gardena fick bo under altanen :)

[bild]
Hallå där!
Tänkte kopiera din fantastiskt snygga inbyggnad av Robotgräsklippare under altanen. Men med tanke på manualen till Gardenan, hur f-n har du dragit gränsslingan?
 
A Anders Myrberg skrev:
Har mailat kundtjänst på Gardena / Husqvarna om alternativa dragningar. Inte mycket hjälp därifrån, utan man rekommenderade enbart det man skriver i beskrivningen. Här har jag gjort två alternativa dragningar. Den röda bör inte kräva några extra stenar ( gula linjer ) som mothåll som den blå. Helst vill man ju inte att den skall in och knuffa på stenen i onödan liksom, men om det är enda sättet har jag inte mycket val. Någon med erfarenhet?[bild]
Fungerar den röda dragningen? Är i farten att stoppa in min under altanen...
 
L LarryLarrysson skrev:
Hallå där!
Tänkte kopiera din fantastiskt snygga inbyggnad av Robotgräsklippare under altanen. Men med tanke på manualen till Gardenan, hur f-n har du dragit gränsslingan?
Den går in under altanen en bit på var sida av "boet". Guiden går förstås rakt in. I början av säsongen får man tweaka lite hur man vrider basen om den inte kör rakt in på första försöket, men sen fungerar det prima.
 
Hej,
Såg här någonstans någon som gjort en skjutport till sitt robotgarage, som öppnar och stänger genom att klipparen trycker på en "stång".
Är det någon som har lite bilder eller någon slags instruktion hur ni gjort?
 
Den här?

Edit: Det uppstod tyvärr ett fel när filmen laddades upp. Filen var korrupt. /Per, mod
 
Redigerat av moderator:
Får inte fram någon film....?
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Provar igen.Visa bilaga 226465

Edit: Det uppstod tyvärr ett fel när filmen laddades upp. Filen blev korrupt. /Per, mod
 
Redigerat av moderator:
  • Gilla
Olust och 1 till
  • Laddar…
Nope, fortfarande inget....
 
Skumt! Jag har iaf port i klipparens garage.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Ok, Inga bilder på själva konstruktionen?
 
Testar från en annan lur..
 
  • Gilla
Gudahov och 4 till
  • Laddar…
Nån som vet om det fungerar med väggar på båda sidorna på ett hus till en Gardena R100Li?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.