219 läst · 6 svar
219 läst
6 svar
Hur tar sig flugor in i huset?
Hej!
Vi flyttade till en gård på landet för ca 8 mån sedan. Under dessa 8 månader har vi haft besök av minst 1.100.000.005 (enmiljardetthundramiljonerfem) stycken flugor, på ett ungefär, inomhus. Vi har fönster med självdrag. Vi har sprayat samtliga fönster med flugspray och sett till att fönstren är tillräckligt täta (de har tätningslist runtom). Flugorna har erfarit återkommande massdöd tack vare sprayen, men de små skitstövlarna vägrar fatta att vårt hus är förbjudet område. HUR I HÖGE FARAO TAR DE SIG IN?!?! Våra fönster är ju som sagt täta..! …eller..?
Vi bor i trähus som är byggt 1929. Finns ingen vind förutom kattvind.
Jag upplever att detta problem börjar tära på trivseln i huset. Det tar liksom upp en massa onödig tid..
Vi flyttade till en gård på landet för ca 8 mån sedan. Under dessa 8 månader har vi haft besök av minst 1.100.000.005 (enmiljardetthundramiljonerfem) stycken flugor, på ett ungefär, inomhus. Vi har fönster med självdrag. Vi har sprayat samtliga fönster med flugspray och sett till att fönstren är tillräckligt täta (de har tätningslist runtom). Flugorna har erfarit återkommande massdöd tack vare sprayen, men de små skitstövlarna vägrar fatta att vårt hus är förbjudet område. HUR I HÖGE FARAO TAR DE SIG IN?!?! Våra fönster är ju som sagt täta..! …eller..?
Vi bor i trähus som är byggt 1929. Finns ingen vind förutom kattvind.
Jag upplever att detta problem börjar tära på trivseln i huset. Det tar liksom upp en massa onödig tid..
Produkter som diskuteras: "tätningslist"

Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Nu är det så att flugor söker sig till varmare ställen för att övervintra, och det blir på dom platser dom hittar. Det går inte att skydda sig mot detta, det finns alltid oavsett nya eller gamla hus alltid någon springa som dom kan krypa in i. Just nu när värmen kommer, får jag massor av flugor mellan yttre och nästa glas i fönstren. Så det blir nog att gilla läget, men klart mina är inte inne, kanske till skillnad mot er.
Ja, de är både mellan glasen i fönstret och inomhus.. Får väl försöka gå igenom varenda liten millimeter på panelen och försöka hitta minsta lilla skrymsle.J jonaserik skrev:Nu är det så att flugor söker sig till varmare ställen för att övervintra, och det blir på dom platser dom hittar. Det går inte att skydda sig mot detta, det finns alltid oavsett nya eller gamla hus alltid någon springa som dom kan krypa in i. Just nu när värmen kommer, får jag massor av flugor mellan yttre och nästa glas i fönstren. Så det blir nog att gilla läget, men klart mina är inte inne, kanske till skillnad mot er.
J Josth skrev:Förr i tiden hängde man upp klisterremsor i taket inne där nästan alla flugor fastnade. Kanske går att få tag på sådana kanske
Mjo, det hade kanske varit ett alternativJ Josth skrev:
Men jag tycker det från biltema funkar inte ...J Josth skrev:
https://www.biltema.se/fritid/tradg...&utm_campaign=p-shopping-LIA-mid&gad_source=1
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
McGyver tar sig an en stående stam, alternativ?
Vatten & Avlopp -
Spotar blinkar - trasig dimer?
Belysning -
Avkoda trådlös signal från MUD 260 Luftavfuktare
Teknik -
Med den effekttariffen skulle det löna sig att gå över ackumulatortank
Värme allmänt -
"Pettson och pannkakstårtan" Någon som känner igen sig?
Övrigt Off Topic