222 193 läst · 1 949 svar
222k läst
1,9k svar
Hur tänker ni kring el inför höst/vinter?
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Legalt brukar man inte kunna göra upplägg där risk och ansvar läggs i ett bolag och vinst i ett annat. Det håller inte och moderbolaget får ansvara om dotterbolaget kkar.Attitudeswe skrev:
DennisCA skrev:
Om de inte har egen produktion har de nog säkrat priset med handel på terminer och liknande. Om den också görs ogiltig (vilket vore logiskt isåfall) så kan man säga att en till pusselbit att revidera prismodellen lagts.tveksamt skrev:
De menar att de har hittat någon som vill betala mer och i deras oligopolvärld där de är vana att kunna bete sig precis hur som helst, så är detta nog fullt logiskt.J JohanLun skrev:
S
SueCia
Elektroniktokig
· Dalarna
· 5 152 inlägg
SueCia
Elektroniktokig
- Dalarna
- 5 152 inlägg
Jag kommer överklaga om dom säger upp mitt avtal. Force majeur avser ju en händelse man inte kunnat räkna med. Mitt avtal skrevs på eftermiddagen samma dag som kriget bröt ut, det var vida känt att Europa var i krig då.
Elpriserna var dessutom på väg upp redan förra hösten/vintern. Att Europas energiförsörjning skulle visa sig bristfällig har man ju kunnat förutse med röven och en bit krita.S SueCia skrev: