Hej! Jag ska renovera mitt vardagsrum och behöver bli av med en gammal träpanel men på denna sitter ett vattenburet element, hur ska jag bära mig åt för att temporärt ta ner detta?
Ta det väldigt lugnt och försiktigt.
De där skarvarna på rören riskerar att börja läcka så fort radiatorkopplet ändrar läge. Det är inte säkert att det är kopplingarna på bilden som börjar läcka utan det kan vara flera skarvar bort.
Det där är ett enrörssystem som fanns i början av 70-talet. Det är två eller fler slingor i bostaden, tre/fyra/fem radiatorer per slinga.
I varje ände av skarven, finns det ett spår, i spåret finns en O-ring som torkar med tiden, i varje ände finns det två spetsiga låsskruvar som håller fast skarven på röret.
De där skarvarna på rören riskerar att börja läcka så fort radiatorkopplet ändrar läge. Det är inte säkert att det är kopplingarna på bilden som börjar läcka utan det kan vara flera skarvar bort.
Det där är ett enrörssystem som fanns i början av 70-talet. Det är två eller fler slingor i bostaden, tre/fyra/fem radiatorer per slinga.
I varje ände av skarven, finns det ett spår, i spåret finns en O-ring som torkar med tiden, i varje ände finns det två spetsiga låsskruvar som håller fast skarven på röret.
Klicka här för att svara
Senaste från startsidan
Tjänster
Populärt i forumet
-
Kostnad för VVS material - 100% dyrare än i bygghandeln
Vatten & Avlopp -
Toalettstol översvämmad, hur är det möjligt?
Vatten & Avlopp -
Kommunen vägrar fixa avloppet på vägen utanför
Vatten & Avlopp -
Välja tvättställsblandare som är lätt och billig att laga i framtiden
Vatten & Avlopp -
Laga kopparrör
Vatten & Avlopp