Tyresö skrev:
Fick du till ytan på din golvgjutning? Lyft bort plasten i 2 min så du kan fixa lite bilder.
Jag är ju inte världens snabbaste man men här kommer bilder, golvet ska ju som sagt målas så resultatet får duga. Någon som vet hur man gör med golvbrunnen, ska man låta det vara som det är å bara måla betongen eller ska man prima brunnen och spackla ned kanten och måla ända in mot silen? Tar gärna emot tips på hur man gör :)

• golv+ kanal 007.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • golv+ kanal 010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
fin betong yta. :) trevligt att se.
är ju smaksak vad du ska göra.
inte säkert att om du spacklar att kanten håller

Tyresö
Skydda "grodan" (golvbrunnen) och måla golvet. Det ser bra ut, men det är svårt att se på bilden hur jämn kanten är mellan ny och befintlig betong - försök att spackla/slipa den så jämn att den inte syns igenom färgen - men det har du säkert tänkt igenom.

Bra jobbat! Nu är du en färdigutbildad fullblods-betongare. Det är bara för dej att lämna offerter till grannarna.

• Gilla
Simsu
  • Laddar…
Tyresö skrev:
Bra jobbat! Nu är du en färdigutbildad fullblods-betongare. Det är bara för dej att lämna offerter till grannarna.
Ja, bra å bra, det får som sagt duga till mig men det är ju bra att du inte dömer ut mig helt, men du har väl redan fått "lördagswhiskeyn" så du är på bra humör;) Jag ska ta min nu,tack alla för hjälpen:)

• Gilla
Simsu och 1 till
  • Laddar…
Tyresö
ptlf skrev:
Ja, bra å bra, det får som sagt duga till mig men det är ju bra att du inte dömer ut mig helt, men du har väl redan fått "lördagswhiskeyn" så du är på bra humör;) Jag ska ta min nu,tack alla för hjälpen:)

Du kanske skulle följa med mej en vecka och pumpa betong, så du får se hur det kan se ut....DU HAR GJORT ETT RIKTIGT BRA OCH SNYGGT JOBB!
Om en timme kommer min fru hem med min lördagswhiskey.

• Gilla
Bo Rås
  • Laddar…
Detta är ett gammalt inlägg, men jag skall precis göra samma sak. D.v.s. måla ett betonggolv med en ny golvbrunn. Just nu ser det exakt ut som på bilden ovan.

Hur gjorde du? Målade du fram till silen, eller maskerade du plasten och bara målade betongen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.