Skiss av badrumsplan med handfat, golvbrunn och fyra reserver längs väggen indikerade med kryss och cirklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så ungefär, svarta kladdet är golvbrunnen, dom 3 ringarna med kryss och en 4kant runt är reserver som kan kopplas in

Så 4st på rad längs med väggen och belysning i handfatet, är planen.
Vita/marmor/ljusa plattor på golv vägg, vitt tak är planen

nino nino skrev:
[bild]

Så ungefär, svarta kladdet är golvbrunnen, dom 3 ringarna med kryss och en 4kant runt är reserver som kan kopplas in

Så 4st på rad längs med väggen och belysning i handfatet, är planen.
Vita/marmor/ljusa plattor på golv vägg, vitt tak är planen
Kännns väldigt tunnt vid handfatet. En spegelbelysning kommer inte lysa upp bra när man står vid tvätt. Jag hade definitivt utgått ifrån att sätta reserverna också. Även den i duschen. Kommer bli en mörk vägg annars tror jag. Jag hade troligen satt 3 st på rad de två du har mellan tvätt och handfat, plus en till på samma linje mot wc, samt en 4e i duschen också i centrum. Alt dragit ut det på ett par invid vägg just i duschen för att minimera reflexer från duschtallrik. Bild visar hur jag hålat mina. Taget från dörr. Dushen hamnar längst ner till vänster hand och wc direkt innanför dörr mit varandra som din tvätt/hand.

• Obehandlat badrumstak under renovering med flera hål för inbyggd belysning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Skippa ev "reserven" i duschen. Men de två mellan handfat och TM behöver du nog, annars får du jobba med tvätten i mörker.
Det känns lite som att du tänker att raden med 4 längs väggen ska utgöra lite av någon effektbelysning?
Ska det vara någon annan sorts spot där?

Du kan överväga att sätta de två närmast dörren och de 4 längs väggen på varsin tändning.

• Gilla
nino
  • Laddar…
Nej det är samma spot så det blir ingen effekt.
Kom på nu att jag hade tänkt sätta en framför tvättmaskin men det glömde jag av, ev går det att pilla in en slang, är ju bara typ 30cm den ska in.

Är skapligt med slang vid varje spot så jag kan flytta dom 4a mot dörren men då kommer ju sista spot precis ovanför duschen, men det verkar ju funka fint att måla överdelen.

Även vid de 2 reserverna kan jag få in fler.

Separat tändning hade jag tänkt.

Fråga Mikael_L brukar man ha brytare till pax fläkten? Tänkte ha en sån med grundventilation och fuktstyrning, har ju lite planer på att själv flytta in och både jag och tanten är lite känsliga för ljud på nätterna...

Z ztocken skrev:
Såhär har vi gjort i våran dusch, 3st mindre downlights. Så slipper man att en hamnar precis ovanför tallriken på takduschen.
Badrummet är på 5 kvadrat och vi har 5 större downlights plus dessa 3 små. Vi är jättenöjda och det går såklart att dimra. Dessutom är dom ovanför duschen en egen grupp, så man kan ha som lite nattbelysning eller stämningsbelysning
[bild]
[bild]
Z ztocken skrev:
Såhär har vi gjort i våran dusch, 3st mindre downlights. Så slipper man att en hamnar precis ovanför tallriken på takduschen.
Badrummet är på 5 kvadrat och vi har 5 större downlights plus dessa 3 små. Vi är jättenöjda och det går såklart att dimra. Dessutom är dom ovanför duschen en egen grupp, så man kan ha som lite nattbelysning eller stämningsbelysning
[bild]
[bild]
Riktigt snyggt! Precis så vi vill ha det. Vilket märke är det på dessa och modeller? Går det även att ändra färgtemperaturen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.