34 657 läst · 257 svar
35k läst
257 svar
Hur många har fått sitt elstöd?
Mats-S
Byggveteran
· Sollentuna
· 2 690 inlägg
Mats-S
Byggveteran
- Sollentuna
- 2 690 inlägg
För de flesta, ink mig själv, spelar det ingen roll alls. Men jag är övertygad om att det finns de som är i akut behov av stödet. Och ja, de har säkert större problem, men om man har absolut 0kr, ingen att låna av, inkasso som ska till fogden etc, hur kan det inte hjälpa?Mats-S skrev:
För dig och mig, ja. Får jag ingen återbäring alls, spelar det ingen roll överhuvudtaget. Annat var det på åttiotalet, då hade en tusenlapp gjort en djäkla skillnad. Varför är det så. När man behöver penar som mest, har man lite. När man behöver dem som minst, har man mycket.Mats-S skrev:
Minnie
Sedan när måste det vara en fråga om liv och lem för att det ska bli en intressant fråga på forumet?Mats-S skrev:
Tycker att det är ganska många diskussioner som är av typen ”varm luft som cirkulerar” och det kan vara nog så underhållande tidvis.
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Fick mitt elstöd in på bankkontot idag.
1590 kr, bor i bostadsrättslägenhet, så det är bara för hushållsel,
ej uppvärmning och varmvatten t.ex.
1590 kr, bor i bostadsrättslägenhet, så det är bara för hushållsel,
ej uppvärmning och varmvatten t.ex.
Var en som skrev om hjälp senast i förrgår för att hyran skulle in senast den siste och den fick inget innan siste.Mats-S skrev:
Personen hade blivit av med jobbet också så det tröt med pengarna.
Så om personen inte fick hjälp att få in penningarna till hyresvärden igår så sitter den hos inkasso idag då det kommunala hyresbolaget skickar räkningen omgående dit utan påminnelse eller uppskov.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
om man ska vara positiv så.fick jag 6700:- Det innebär att jag inte haft så blodig förbrukning..
Han pajasen i L sa väl ungefär så här: "Vallöften är ju inget man tänker uppfylla, utan de ges bara för att vinna röster"U Uffe A skrev:
Så är det tyvärr.Dan1891 skrev:
De flesta politiker, oavsett parti har den inställningen.
Det tråkiga är att väljarna inte insett det.
Det är samma sak varje valår.
Undrar när folk ska lära sig det
"If you fool me once, shame on You.
If You fool me twice, shame on me"