?
TEkman TEkman skrev:
Jag vill varna för Kivra. De använder opt-out dvs de ansluter dig automatiskt till alla som är anslutna till dem nu och för all som kommer ansluta sig till dem i framtid.
Skitbra, för då finns det mindre brev som postnord kan slarva bort för oss. För den funkar inte här =)
Fler fördelar.
Kvitton på ica hamnar på kivra.
Deklarationen kommer ut snabbare på kivra.
osv.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
useless useless skrev:
Varför? Vad är nackdelen med att få posten digitalt till ett ställe? Betalar du med check på affärn också? ;)
Jag vill kanske inte att mina kvitton från olika butiker ska ligga på Kivra. Bara ett exempel.

• Gilla
hansan
  • Laddar…
Claes Sörmland
Ramlade in 9 000 kr till familjen, det visade sig att denna vinter inte blev så blodig på elkostnadssidan i alla fall.

Ska vi får mer helikopterpengar av våra politiker för elen framgent?

Blodsoppen
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ramlade in 9 000 kr till familjen, det visade sig att denna vinter inte blev så blodig på elkostnadssidan i alla fall.

Mest troligt, för sänkta skatter verkar inte ske, trots en borgerlig regering:sweat:

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:

Ja det ska komma mer i vår.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
useless useless skrev:
Du har väl inte bytt nätleverantör? Det är nätbolagen som rapporterar in förbrukningen, inte elhandelsbolagen som folk byter som underkläder ibland.
Så bara för att avsluta detta...
Som ni ser till vänster (i min profil) bor jag i Ragunda - mitt i elområde 2!
Jag undrar varför både eon & FK inte bara säger 'du får inte de här pengarna för att du bor i skogen. vänta på att snön smälter så får du pengarna i nästa omgång'.
Jag får väl sitta på 20 000 kr+ faktura från december lite längre då. Presenter till barnen & mina ukrainska svärföräldrar får vänta efter påsk.;)

arosenman arosenman skrev:
Så bara för att avsluta detta...
Som ni ser till vänster (i min profil) bor jag i Ragunda - mitt i elområde 2!
Jag undrar varför både eon & FK inte bara säger 'du får inte de här pengarna för att du bor i skogen. vänta på att snön smälter så får du pengarna i nästa omgång'.
Jag får väl sitta på 20 000 kr+ faktura från december lite längre då. Presenter till barnen & mina ukrainska svärföräldrar får vänta efter påsk.;)
Det har regeringen redan sagt!

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det har regeringen redan sagt!
Ja. De sa också att de inte vill betala något extra över 61 kronor per dag per ukrainsk flykting oavsett elpris. Jag kommer att överväga att be migrationsverket att ge mina ukrainska svärföräldrar en lägenhet i deras centrum nästa vinter tills elpriset blir rimligt.

arosenman arosenman skrev:
Ja. De sa också att de inte vill betala något extra över 61 kronor per dag per ukrainsk flykting oavsett elpris. Jag kommer att överväga att be migrationsverket att ge mina ukrainska svärföräldrar en lägenhet i deras centrum nästa vinter tills elpriset blir rimligt.
Good luck my friend, may the force be with you!

• Gilla
arosenman
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Good luck my friend, may the force be with you!
Tack!

hsd
Nu vill Försäkringskassan lägga sig i :
https://www.svd.se/a/Xb4VyE/f-kassan-vill-ha-tak-for-storforbrukare
Tusentals elkunder med en ovanligt stor förbrukning kan ha fått elstöd felaktigt. Därför vill Försäkringskassan nu införa ett tak inför nästa utbetalning till hushållen.

– Vi tycker att det behövs, säger Fredrik Falk, verksamhetschef på myndigheten
Vi gör kontroller på det här och skulle vi upptäcka att man har fått stöd felaktigt så utreder vi om man är återbetalningsskyldig och återkräver i så fall pengarna, säger Fredrik Falk.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag vill minnas att Kristersson lovade pengar "i god tid före jul" om man röstade på hans regeringsunderlag?
Heter det inte "Och julen varar än till påska"?

• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Och nu har de flesta fått återbäringen så då kanske gnället slutar…

Nu har jag fått besked, 1037:- blev det!! Område 4.
Nu jäklar blir det fest :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.