33 767 läst · 151 svar
34k läst
151 svar
Hur många fordon och maskiner maximalt i tätbebyggt område?
Ska man ha en sjöcontainer som friggebod måste den förskönas på något sätt. Reglerna säger att de ska passa in i miljön. Träpaneler och färg borde räcka.
Jag har också funderat över hur många bilar man får ha på en tomt.
En i byn har 6 eller 7 bilar, 1 båt och ett släp stående i trädgården.
En är gissningsvis bruksbil och en firmabil.
Det är inte en granne och det är absolut inget jag stör mig på (bilarna är dessutom prydligt parkerade & det är en stor tomt), men när jag rullade mycket barnvagn häromåret han man tänka en del...
En i byn har 6 eller 7 bilar, 1 båt och ett släp stående i trädgården.
En är gissningsvis bruksbil och en firmabil.
Det är inte en granne och det är absolut inget jag stör mig på (bilarna är dessutom prydligt parkerade & det är en stor tomt), men när jag rullade mycket barnvagn häromåret han man tänka en del...
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 740 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 740 inlägg
Vart hittar du att man behöver bygglov på egen tomt för byggbod eller container?F fribygg skrev:
Om dessa är flyttbara och flyttas en gång per år kan det bli svårt att kräva bygglov speciellt under begränsad tid..
Det är lätt att kräva lov, om det har lagstöd vet jag däremot inte.R Rejäl skrev:
Vet du @Rejäl om containrarna ska flyttas årligen eller om de behöver stå länge i TS fall?
Nu partade jag om tillfällig tid som du ansåg att det behövdes lov till..F fribygg skrev:
”Säkert lämpligt med tillfälligt bygglov även på en villatomt om man behöver fraktcontainrar eller byggbodar uppställda under en begränsad tid.”
Vilket jag aldrig har sett att det har behövts om dessa står på tomten under tex. Byggtiden..
Påstår du att det är olämpligt med tillfälligt bygglov om man vill ha fraktcontainrar uppställda på tomten i tättbebyggt område som TS tydligen önskar?R Rejäl skrev:
Claes Sörmland
Medlem
· Sörmland och stan
· 25 740 inlägg
Claes Sörmland
Medlem
- Sörmland och stan
- 25 740 inlägg