Hej,
Har köpt en lägenhet som är tapetserad i en grovt strukturerad tapet. De förra ägarna har sen spacklat vissa delar så det ser inte vackert ut. Hur gör jag enklast för att få slät yta? Finns det någon renoveringstapet som kan täcka grov struktur så jag slipper slipa ner allt? Annat sätt att lösa problemet? Bredspackla kan jag tyvärr inte, spackla öht är tyvärr inte min starka Tar gärna emot tips på hur ni löst likande situation. Tack på förhand!
Har köpt en lägenhet som är tapetserad i en grovt strukturerad tapet. De förra ägarna har sen spacklat vissa delar så det ser inte vackert ut. Hur gör jag enklast för att få slät yta? Finns det någon renoveringstapet som kan täcka grov struktur så jag slipper slipa ner allt? Annat sätt att lösa problemet? Bredspackla kan jag tyvärr inte, spackla öht är tyvärr inte min starka Tar gärna emot tips på hur ni löst likande situation. Tack på förhand!
Om det är på en tapet, jag skulle försöka ånga den och ta bort allt, sedan bredspackla och därefter lägga på nytt, antingen en tapet man gillar eller målarväv och sedan måla
Om det är strukturfärg direkt på väggen, väggslip kopplad till grovdammsugare, sedan ev bredspackling och sedan samma som ovan
Blir nog tyvärr mycket jobb oavsett om man vill att det ska bli snyggt
Om det är strukturfärg direkt på väggen, väggslip kopplad till grovdammsugare, sedan ev bredspackling och sedan samma som ovan
Blir nog tyvärr mycket jobb oavsett om man vill att det ska bli snyggt
Då blir snabblösningen renoveringsgips som läggs utanpå befintlig yta.F Fink skrev:
Vill du göra det ordentligt så river du bort den gips som sitter nu och sätter upp ny.
Kommer bli otroligt svårt att försöka få bort det där ifrån gipsen utan att skada yt-pappen på gipsen, tyvärr. Kanske du har tur med nån "tapetklister-upplösare" eller lyckas få det att släppa med sån ångmaskin. Testa på en mindre yta där det inte syns så väl om det går åt skogen?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Hur löser jag grovt strukturerade väggar? "pizzeria 90 tal..."
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur fylla igen sprickan?
Färg, Måla & Tapetsera -
Slipa ner och måla om befintliga snickerier eller köpa nya och måla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Borsta rödfärgfasad, maskin för ändamålet?
Färg, Måla & Tapetsera -
Måla om själv - vart börjar man? Hjälp en nybörjare
Färg, Måla & Tapetsera