42 871 läst · 397 svar
43k läst
397 svar
Hur löser firman detta?
Jag har googlat lite och undrar om plattsättaren som satt det mesta (snickare satte bakom där fixturen ska upp) av tätskiktet och plattor måste har gått kurser och vara certifierat för det han håller på med eller räcker det att någon på firman har det och då kan lämna ett kvalitetsdokument när det är klart. Vad gäller liksom?
Han har redan satt klinker på golvet nu.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 718 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 718 inlägg
Omedelbart en besiktningsman då.
Jag är ingen expert men när @Paul-Staffanstorp tycker att det är klåpare som är i farten så ska man agera.
Jag är ingen expert men när @Paul-Staffanstorp tycker att det är klåpare som är i farten så ska man agera.
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Både den som utför arbetet och ansvarig på firman ska ha gått kurserna.
2 olika för den som gör jobbet och en 3e för ansvarig på företaget.
Men varför i hela fridens namn sticker tätskiktet upp mellan plattorna vid toalettnischen 🙈🙈🙈
2 olika för den som gör jobbet och en 3e för ansvarig på företaget.
Men varför i hela fridens namn sticker tätskiktet upp mellan plattorna vid toalettnischen 🙈🙈🙈
tack för ditt svar. jag hoppas det där är en retorisk fråga 😂😂. Jag har inte kunskapen att svara på din fråga tyvärr. Det är tokigt det också?Paul-Staffanstorp skrev:
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Tack för de orden... jag anser inte mig vara bättre än allt och alla andra men jag gör verkligen allt som ligger i min makt för att utföra korrekta godkända lösningar men detta ger ingen bra magkänsla när de redan från början är helt ute och cyklar med avloppet.BirgitS skrev:
Hur är då allt annat ?
Jag tyckte också att det såg onödigt komplicerat ut med en massa 45x45 reglar om jag inte missminner mig första bilderna.
Jag kan säga att jag i princip aldrig använder 45x45 till någonting och inte heller någon kollega i branschen...
Tycker också det känns som lapp på lapp men ingen söm och en onödigt massa vinklar som ska fuktskyddas.
Detta är bilder på golvets tätskikt. Reagerade lite på att det är fickor i skarvorna så att säga, men hoppas att det inte är ”fel” iaf.
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Ja, det är ju heltokigt... där ska inte komma upp något tätskikt mellan plattorna liksom 🙈D Drben88 skrev:
Jag hade stoppat bygget och tagit in en besiktningsman så som det ser ut nu... bättre nu än sen !!!
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Ledsen att behöva säga det men det där är inte ok. Där är ju jättestor risk att det kan tränga in vatten...D Drben88 skrev:
Överlappen är sällan mer än 40-50mm.
Där ska inte vara en massa veck och bubblor på folien.
😪😪😪
Renoverare
· Skåne
· 8 514 inlägg
Skitbra att du tagit bilder innan de la golvet iaf.... så du kan uppvisa de för en besiktningsman så kan de riva och börja om från början. 😪🙈
Rörmokaren syftar nog bara på att han fixar så att röret går att ansluta till fixturen. Det där måste flyttas ut annars får du en avvikelse i ditt nya badrum som inte täcker upp ett framtida försäkringsärende. Finns inga kompromisser härD Drben88 skrev:
Tack för ditt svar. Jag har ju redan sagt till en gång kring wc-avloppet, och så sågade de lite bakom i reglarna bakom avloppet så avståndet blev större. Men det är nog fortfarande inte 60mmN Nickesågen skrev:
Redigerat:
Tack för alla bra och hjälpsamma svar i tråden. Ok, såhär. De avvikelser ni ser, de är så pass ”stora” så jag inte anses som en jobbig och dålig kund som ber att få saker avhjälpta. Det är så pass basic fel och brister att har man BKR certifiering (eller hur det heter), så bör det aldrig har skett från början?