yonna yonna skrev:
Jag anlade en skötselpraktisk trädgård när jag närmade mig pensionsåldern. Tanken var att lätt kunna anlita trädgårdshjälp framöver. Trädgården har inga rabatter utan endast gräsmattor, häck på häck på häck och en del blommande
Varför ska den vara så hög ???Det bästa och slippa o klippa häck är en mur som står dig en 50 år litet underhåll

Mitt stora problem är att det är ytterligt svårt att finna duktiga trädgårdsmästare som kan klippa och inte bara putsa ytskiktet. Jag gör det bättre själv men har fallit för åldersstrecket. Häckarna blir bredare och bredare för varje år som går. Nå, jag har turligt barn som nu tagit över ansvaret - och de är duktiga. Vill ändå köpa in tjänsten eftersom jag vill umgås med barn/barnbarn när de kommer på besök och inte bara titta på när de klipper alla häckar.

Har testat ett tiotal trädgårdsmästare under åren med ganska trist resultat. Ett problem är att man vägrar spänna lina för rödbokshäcken som är 280 cm hög. Ser avundsjukt engelska trädgårdsprogram med vackra häckar:thinking:.
 
S Skogsrebellen skrev:
Varför klippa Ligustern 3 ggr per år... Det räcker gott o väl med 2 ggr om året vilket också är rekomendationen. Fruktansvärt onödigt att klippa den 3 ggr per år.
Jag klipper/putsar min var ocj varannan vecka för att den ska hålla sig knivskarp.
 
  • Wow
  • Gilla
ajn82 och 1 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Det är nog för att vi tycker att det är snyggare när den är välklippt och att det är flera i familjen som tycker det är ganska kul att klippa liguster.
hoppas ni avstår på försommaren när fåglarna häckar! :)
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.