9 913 läst · 47 svar
10k läst
47 svar
Hur lång tid tar det att klippa häcken?
Grenarna multnar ner på några veckor, dessutom blir det bara småspill från grenarna eftersom dom kapas ner av gräsklipparen. Men visst, helt grenfritt blir det inte ;-)K Kane skrev:
Jag har 60 meter häckoxbär X 2 sidor, ganska mycket grenar i den också men metoden har funkat i typ 20 år
Kollade ni inter- och intraobservatörsvariabiliteten? Så att man får siffrorna svart på vitt alltså...
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 364 inlägg
Stackars gustav!
finns en stor brist, man har missat ölpauser i tiderna.
Jag brukar ta ner vår häck (ca 10 meter), brukar nog ta sin tid...
finns en stor brist, man har missat ölpauser i tiderna.
Jag brukar ta ner vår häck (ca 10 meter), brukar nog ta sin tid...
Saknar tips på hur man får en 18-åring att åta sig den här typen av, utifrån en vanlig 18-årings perspektiv, urtrista arbetsuppgift.
Någon var inne på det … gratis öl-pauser …..
Någon var inne på det … gratis öl-pauser …..
Redaktionen skrev:
Redaktionen skrev:
Det finns nog ingen genväg. Full timbetalning minus moms...V view99 skrev:
När mina barn var tonåringar tvättade de min bil för en symbolisk summa fram till att grannarna överbjöd - därefter fick jag köra min bil till mackens snabbtvätt och grannarnas bilar blev polerade
Dagobert Krikelins favoritreplik till eländiga tvätta-och-polera-bilen-försäljare:yonna skrev:
JAG har en 17 årig grabb som har körkort !
Försäljaren: hur ska man kunna svara på det ????
Bor 18 åring hemma hos föräldrar så kan man ju säga något om hyra o mat. Byta lösenord på wifi, Netflix eller annat passligt och säga något om att lösenordstomtarna kanske blir glada av en klippt häck eller annan lämplig uppgift.V view99 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Förra året lät vi Farmartjänst i Halmstad klippa vår Ligusterhäck, ca 25 meter.
2,5 tim arbete, inklusive hopräfsning, plus transport tipp tipp och tippavgift.
Summa 712 kr efter rutavdrag.
Själva klippningen skall ha tagit 1,5 timme.
2,5 tim arbete, inklusive hopräfsning, plus transport tipp tipp och tippavgift.
Summa 712 kr efter rutavdrag.
Själva klippningen skall ha tagit 1,5 timme.
Ska inte alla som bor hemma hjälpa till det är föräldrar som bestämmer tills dom är 18 sen kan dom flytta hemifrån om det inte passarS skaraborgsfakir skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Gustaf ska ha skyddsglasögon när han arbetar med häcksaxen!!!