Status
Tråden går ej att kommentera.
asdff skrev:
Jag kom inte närmare, tomten är större än vad det syns på bilderna.
Ge dig nu, även om tomten är på 100.000m2 så verkar inte ens det krafsandet i jorden som finns på bilderna orsak nog till dina volymer.
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Det är kanske fortifikationsförvaltningen som bygger en topphemlig underjordsanläggning maskerad som en villa? I så fall lär du inte få några svar om du frågar kommunen.:cool:
I alla andra fall så är bygg- och marklov etc gällande granntomten offentlig handling som du ska få ta del av fullt ut om du frågar.
 
Nimajneb skrev:
Ge dig nu, även om tomten är på 100.000m2 så verkar inte ens det krafsandet i jorden som finns på bilderna orsak nog till dina volymer.
Men ge dig själv. Förstår inte hur fu kan bli så upprörd när du inte har sett tomten irl. :)
Vad skulle jag vinna på att ljuga om mängden?
 
Vänta tills dom är klar.. då jäklar! Udachnaya_pipe.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
weezer och 3 till
  • Laddar…
Om du inte har märkt det så driver alla i tråden med dig. Detta är ju tyvärr ganska naturligt då du konsekvent undviker frågorna runt varifrån 100.000m3 fyllnadsmassa kommer ifrån.
 
Nimajneb skrev:
Om du inte har märkt det så driver alla i tråden med dig. Detta är ju tyvärr ganska naturligt då du konsekvent undviker frågorna runt varifrån 100.000m3 fyllnadsmassa kommer ifrån.
Jag undviker inte frågan. Men jag kan inte mer än att säga att det kommer ifrån tomten när de gräver där. Om de nu inte gräver hål i sjön.
 
peternicklas
Om de tar bort massor från sjön så borde det vara vatten som rinner av från bilarna när de kör iväg.
Han kanske ska anlägga en brygga för stora båtar men det är inte djupt nog.
 
Att gräva är inte att bygga. Är bygglovet mer än 2 år gammalt gäller det inte längre.
 
  • Gilla
asdff
  • Laddar…
Ett bygglov räcker väll i 5år ? (Från det en till det andra)
 
peternicklas
Det ska vara påbörjat inom 2 år och slutfört inom 5 år.
 
Okej!
Men mitt råd till TS är att ringa kommunen och fråga vad som försigår på grann tomten. Ta reda på fastighetsbeteckning eller adress först.

Sen tycker jag att ni som betvivlar hans påstående slutar läsa och skriva här och framförallt sluta smutskasta han.
Det är inte svårare än att skita i det helt enkelt.
 
Men det är väl klart att folk blir nyfikna och tveksamma om något liknande. Det är ung samma sak som när någon skriver att han har sett en evighetsmaskin.
 
  • Gilla
sj6
  • Laddar…
Tack Fruppe! Jag är tjej kan tilläggas. ;)
jag fattar väl att folk undrar, det hade jag också gjort, men man behöver inte vara otrevlig för det. :)
 
Fan jag som tänkte skriva hen... Sorry!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.