Konvektion kallas det när man läser termodynamik. Samma sak är det för massatransport (vattenånga är massatransport). Man påskyndar den naturliga avgivningen av vattenånga då vatten och luft är i rörelse. Därför kommer både värme och vatten försvinna snabbare ur badet även med "jets" igång och inte bara bubblor.

Hur som helst, finns det några nya inflikningar på era spa-bad?? Jag är lite (läs mycket) sugen på att köpa ett bad nu. Men är som flera andra skriver mest intresserad av att sitta i tystnad och varmt och kika mot stjärnorna och kanske lyssna på lite skön musik samtidigt som man sippar på lite öl/vin/sprit. Gärna med lite umgänge så det får gärna få plats 5 st.

Men samtidigt så vill jag ha rening på spabadet också. och då kanske de där "jä**a bubbelmunstyckena ändå ingår i de flesta modeller?
Någon som har lite input?

Två elmätare med siffror, etiketter markerade "Spa Pumppar" och "Spa Värmare".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Total förbrukning på vårt Nordic Encore SE mellan 2014-08 och 2017-12-22.

Ångrar inte inköpet. Skulle inte heller velat ha ett utan jets. Skulle jag ha köpt idag så hade vi kanske köpt ett med ytterligare snäppet bättre massage. I det vi har får man bäst massage på 3 platser utav 6 åt gången.

• Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.