Hej.
Köpte mig en begagnad bordssåg för ett tag sedan.
Dock tycker jag sågklingan sitter För långt åt vänster och försöker jag gira 45 grader så tar klingan i.
Någon som vet hur jag får klingan längre åt höger?
Köpte mig en begagnad bordssåg för ett tag sedan.
Dock tycker jag sågklingan sitter För långt åt vänster och försöker jag gira 45 grader så tar klingan i.
Någon som vet hur jag får klingan längre åt höger?
Jag har en 2704 och jag har inte haft det problemet. De två saker jag kommer att tänka på är samma som Kane var inne på. Om klingan är rätt centrerad ska den inte kunna sitta där den sitter. Det enda som kan göra det är att bordet och motorn, klingan är direktmonterad på motorn, inte linjerar som de ska.
Börja med att kontrollera att klingan verkligen har alla brickor mm som sa sitta där. Tänk på att axeln är tänkt att kunna ha dado-blad vilket gör att den är väldigt lång. Så klingan kan absolut hamna fel om inte alla brickor och distanser sitter där de ska.
Nästa steg är att se om det går att justera bord och motor mot varandra. Bordet sitter med antal skruv på toppen om jag inte minns helt fel. Kan gå att justera lite kanske. Jag har inte testat själv.
Börja med att kontrollera att klingan verkligen har alla brickor mm som sa sitta där. Tänk på att axeln är tänkt att kunna ha dado-blad vilket gör att den är väldigt lång. Så klingan kan absolut hamna fel om inte alla brickor och distanser sitter där de ska.
Nästa steg är att se om det går att justera bord och motor mot varandra. Bordet sitter med antal skruv på toppen om jag inte minns helt fel. Kan gå att justera lite kanske. Jag har inte testat själv.
Klicka här för att svara
Populärt i forumet
-
Dagens verktygsinköp!
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Frässtål som går sönder
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Lidl verktyg denna vecka.
Verktyg, Maskiner & Fordon