hur går det med the dressingroom??
Har du någon bror eller singelkompis som är lika trevlig som du verkar vara?! ;)

Hej!

Jag blev tipsad om den här tråden eftersom jag själv ska bygga ett dressingroom.
En sak som jag direkt reagerar på är golvet. Lägg för guds skull inte in en mjuk matta! Alla shoelovers jag har i min närhet, känner sig naken utan klackar... och då passar ju ett trägolv mycket bättre.

Själv kommer det att vara ett ekgolv, sen så funderar jag på en ljus ljus ljus rosa kulör på väggarna och mycket synliga hyllor för skor och väskor.

Musiken är viktig som du sa.. Istället för klassiskt, skulle jag ha valt sköna loungeblandningar.

Får vi se bilder när detta är klart?

Mvh
Yankeee

http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51730/0

Hej alla!

Här kommer stållen som tar upp en tråd som varit död i över två år - men faktum är att man flyttar, byter hus, säljer tomter, byter potentiell ort att bo i - men inte fasen ändras idéerna!!!!

Så, nu är det på G igen, vi får ju ändra "rätt" mycket förutsättningar - men inte den att frugan inte har ett dugg aning om vad jag har på G - det har jag faktiskt lyckats hålla käpprätt klaffen om under dessa år (tur hon inte är byggahus.se-fantast :)).

Nu är de ändrade förutsättningarna så här (övriga idéer oförändrade):

- Dubbla valv från sovrummet (bara för att det känns så läckert att kunna ha varsin ingång från sängen till dressingroomet på respektive sida om plasman...hehe.
- Fönster mot norr (skall det sättas igen och varför - det kanske kan vara positivt med normalljus?).
- 270 cm i takhöjd.
- Enstavs Valnötsparket (yankee - nöjd...? *ler*).
- House á la Funkisstyle...(å vad spelar det för roll - inte vet jag...haha?).
- 15 kvm.
- Har fortfarande PAX i tanken, skjutdörrar (vissa med spegelglas) är aktuellt, anslutningen till sovrummet via dubbla valv skulle troligen göra det potentiellt dammigt annars.
- Ingång från långsidan gäller fortfarande fast nu två (valv)...för den ingång som är idag är från kortsidan som "ni" vill ha det men den sätts igen för det är ju från matsalen....inte så bra...i....mitt...upplägg...!

Vänligen

TMC

:)
Släng upp lite bilder när du är klar

Låter som ett riktigt jobbigt projekt. Inte enklare att byta fru? ;)

Nej, du inte när man funnit den frun :)

efter att ha läst allt detta känns det som att jag kanske skall bygga ett litet hus till min sambo istället hahaha
det är lyxigt å praktiskt*ler*

mvh
snickar estwing

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.