10 702 läst · 74 svar
11k läst
74 svar
Hur gör ni med era öl i kylskåpet?
Det var det där ställer som hade lite svårt för att leta sig in i min förståelsevärld då jag har mina öl liggandesforskarn skrev:Jag har ju redan gett dig en fungerande lösning!
Ska förklara igen så att det kanske blir förståligt.
På hyllan ställer du 3 flaskor i en rad längst in mot bakväggen.
Sedan ställer du 3 flaskor till framför dom. Så fortsätter du till du når framkanten på hyllan (i mitt ger det 5 st 3 rader).
När du sedan ska ta en öl tar du i vänstra raden tills den blir tom.
När du sedan påbörjar mitten raden, så fyller du samtidigt på nya i den tomma vänstra raden.
När sedan mitten raden är tom och du börjar på höger raden så fyller du på nya i mittenraden.
När du sedan kommer in till väggen i högra raden så fyller du på nya där och börjar om att ta i vänstra raden.
På så sätt får du alltid FIFO.
Ger även pluset att du aldrig får en fesljummen öl eftersom du hela tiden har en buffert på 10 pilsner i mitt fall, vilket gör att kylen gott och väl hinner med att kyla ölen.
Undantaget kan vara om man har många törstiga vänner på besök, men då får man ju prioritera om den kvällen och se till att man istället för 3 st längst in kan få plats med 6 st istället vilket ger en buffert på 25 istället för 10 i mitt fall vilket borde räcka för de flesta tillfällen.
Ursäkta för trögheten.
Vilket påminner mig om att där fortfarande inte finns några kalla öl någonstans här i huset.
Men denna årstiden så är källartrappen perfekt för sådan förvaring.
Och där är gott om plats med
Snubblar du inte på flaskorna när du ska springa ner till hembränningsapparaten?Blindnit skrev:Det var det där ställer som hade lite svårt för att leta sig in i min förståelsevärld då jag har mina öl liggande
Ursäkta för trögheten.
Vilket påminner mig om att där fortfarande inte finns några kalla öl någonstans här i huset.
Men denna årstiden så är källartrappen perfekt för sådan förvaring.
Och där är gott om plats med
Ojojoj. Med denna metod fungerar inte "FIFO" då den första flaskan du ställer in hamnar längst in till vänster, för att nå den måste du dricka upp fyra öl som står framför. Liten notis bara 😉sforskarn skrev:Jag har ju redan gett dig en fungerande lösning!
Ska förklara igen så att det kanske blir förståligt.
På hyllan ställer du 3 flaskor i en rad längst in mot bakväggen.
Sedan ställer du 3 flaskor till framför dom. Så fortsätter du till du når framkanten på hyllan (i mitt ger det 5 st 3 rader).
När du sedan ska ta en öl tar du i vänstra raden tills den blir tom.
När du sedan påbörjar mitten raden, så fyller du samtidigt på nya i den tomma vänstra raden.
När sedan mitten raden är tom och du börjar på höger raden så fyller du på nya i mittenraden.
När du sedan kommer in till väggen i högra raden så fyller du på nya där och börjar om att ta i vänstra raden.
På så sätt får du alltid FIFO.
Ger även pluset att du aldrig får en fesljummen öl eftersom du hela tiden har en buffert på 10 pilsner i mitt fall, vilket gör att kylen gott och väl hinner med att kyla ölen.
Undantaget kan vara om man har många törstiga vänner på besök, men då får man ju prioritera om den kvällen och se till att man istället för 3 st längst in kan få plats med 6 st istället vilket ger en buffert på 25 istället för 10 i mitt fall vilket borde räcka för de flesta tillfällen.
Har paxat halva av den översta hyllan till ölen vilket inte är svårt eftersom min fru gillar öl.
Resten är i källaren och där är det cirka 10 grader.
Resten är i källaren och där är det cirka 10 grader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder