Hur gör du i kylskåpet?

• Antal röster
    36
Inser nu att nån slarvade med ölhanteringen igår så ölen står fint i källaren och väntar:

SDC12543.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

sforskarn skrev:
Jag har ju redan gett dig en fungerande lösning!
Ska förklara igen så att det kanske blir förståligt.
På hyllan ställer du 3 flaskor i en rad längst in mot bakväggen.
Sedan ställer du 3 flaskor till framför dom. Så fortsätter du till du når framkanten på hyllan (i mitt ger det 5 st 3 rader).
När du sedan ska ta en öl tar du i vänstra raden tills den blir tom.
När du sedan påbörjar mitten raden, så fyller du samtidigt på nya i den tomma vänstra raden.
När sedan mitten raden är tom och du börjar på höger raden så fyller du på nya i mittenraden.
När du sedan kommer in till väggen i högra raden så fyller du på nya där och börjar om att ta i vänstra raden.
På så sätt får du alltid FIFO.
Ger även pluset att du aldrig får en fesljummen öl eftersom du hela tiden har en buffert på 10 pilsner i mitt fall, vilket gör att kylen gott och väl hinner med att kyla ölen.
Undantaget kan vara om man har många törstiga vänner på besök, men då får man ju prioritera om den kvällen och se till att man istället för 3 st längst in kan få plats med 6 st istället vilket ger en buffert på 25 istället för 10 i mitt fall vilket borde räcka för de flesta tillfällen.
Det var det där ställer som hade lite svårt för att leta sig in i min förståelsevärld då jag har mina öl liggande :D
Ursäkta för trögheten.

Vilket påminner mig om att där fortfarande inte finns några kalla öl någonstans här i huset.
Men denna årstiden så är källartrappen perfekt för sådan förvaring.
Och där är gott om plats med :)

BigR
Blindnit skrev:
Det var det där ställer som hade lite svårt för att leta sig in i min förståelsevärld då jag har mina öl liggande :D
Ursäkta för trögheten.

Vilket påminner mig om att där fortfarande inte finns några kalla öl någonstans här i huset.
Men denna årstiden så är källartrappen perfekt för sådan förvaring.
Och där är gott om plats med :)
Snubblar du inte på flaskorna när du ska springa ner till hembränningsapparaten?

Nä jag går försiktigt.

• Gilla
NinjaSatan och 2 till
  • Laddar…
Fasen! Källarprojektet har tvingat mig att tillfälligt ställa av ölkylen. Blir mao ingen bild just nu. Givetvis ska ölen ha egen kyl, gillar stort utbud vilket tar plats. Välhumlade IPAor ska det vara.

Redigerat:
  • Gilla
cust3000
  • Laddar…
sforskarn skrev:
Jag har ju redan gett dig en fungerande lösning!
Ska förklara igen så att det kanske blir förståligt.
På hyllan ställer du 3 flaskor i en rad längst in mot bakväggen.
Sedan ställer du 3 flaskor till framför dom. Så fortsätter du till du når framkanten på hyllan (i mitt ger det 5 st 3 rader).
När du sedan ska ta en öl tar du i vänstra raden tills den blir tom.
När du sedan påbörjar mitten raden, så fyller du samtidigt på nya i den tomma vänstra raden.
När sedan mitten raden är tom och du börjar på höger raden så fyller du på nya i mittenraden.
När du sedan kommer in till väggen i högra raden så fyller du på nya där och börjar om att ta i vänstra raden.
På så sätt får du alltid FIFO.
Ger även pluset att du aldrig får en fesljummen öl eftersom du hela tiden har en buffert på 10 pilsner i mitt fall, vilket gör att kylen gott och väl hinner med att kyla ölen.
Undantaget kan vara om man har många törstiga vänner på besök, men då får man ju prioritera om den kvällen och se till att man istället för 3 st längst in kan få plats med 6 st istället vilket ger en buffert på 25 istället för 10 i mitt fall vilket borde räcka för de flesta tillfällen.
Ojojoj. Med denna metod fungerar inte "FIFO" då den första flaskan du ställer in hamnar längst in till vänster, för att nå den måste du dricka upp fyra öl som står framför. Liten notis bara 😉

Man får helt enkelt se en hel rad som en enhet, dvs att öl dricks i fempack :)

phl skrev:
Man får helt enkelt se en hel rad som en enhet, dvs att öl dricks i fempack :)

Ähum 6-pack är det väl ändå eller du räknar med spillvätska där med 5?

Tolkade sforskarn som att han eller hon hade tre rader (bakifrån och fram) á fem øl. Då får man väl anse att det i dennes hem drickes fempack.

Jag gömmer mina i garaget....annars dricker fugan upp dem ;)

Har paxat halva av den översta hyllan till ölen vilket inte är svårt eftersom min fru gillar öl.
Resten är i källaren och där är det cirka 10 grader.
2013-12-13 23.28.33.jpg
Skapa konto

2013-12-13 23.29.23.jpg
Skapa konto

• 2013-12-13 23.28.55.jpg
    Skapa konto
  • 2013-12-13 23.29.01.jpg
    Skapa konto
  • 2013-12-13 23.29.11.jpg
    Skapa konto
  • 2013-12-13 23.29.17.jpg
    Skapa konto
  • 2013-12-13 23.29.23.jpg
    Skapa konto
  • 2013-12-13 23.29.23.jpg
    Skapa konto
phl skrev:
Tolkade sforskarn som att han eller hon hade tre rader (bakifrån och fram) á fem øl. Då får man väl anse att det i dennes hem drickes fempack.
Jo jag visst lite trög IGEN....
Tror jag är bättre på att dricka ölen än att organisera dom :D

huggan skrev:
Har paxat halva av den översta hyllan till ölen vilket inte är svårt eftersom min fru gillar öl.
Resten är i källaren och där är det cirka 10 grader.
Jag får intrycket av att vi handlar i samma affärer :)

Blindnit skrev:
Jag får intrycket av att vi handlar i samma affärer :)
Ja det är lite bättre priser där.

Men nåt konstigt hände för jag tog bort alla bilder utom två, måste blivit nåt fel.

Brygger min egen öl.toppresultat!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.