10 702 läst · 74 svar
11k läst
74 svar
Hur gör ni med era öl i kylskåpet?
Administrator
· Skåne
· 7 845 inlägg
Raderade ett inlägg med en bild som inte är tillåten enligt vår bildpolicy.
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
F-n jag som ville se vad det var för bild. ;p
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 527 inlägg
Nu blev jag nyfiken!
Administrator
· Skåne
· 6 536 inlägg
Har ölen i matkällaren,smakar bättre när de är svala och inte kylskåpskalla.
Dessutom får det inte plats i kylen eftersom vi i södra Sverige oftast köper öl pallvis i Burg, tyskland.
Öl är billigare än mjölk där.
Dessutom får det inte plats i kylen eftersom vi i södra Sverige oftast köper öl pallvis i Burg, tyskland.
Öl är billigare än mjölk där.
Jag är inte ens framme vid att kunna börja med något system för att säkra öl-FIFO.
(first in, first out).
Här handlar det om att förhandla lite med övrigt kylskåpsutrymme för att få höja en hylla ett snäpp så åtminstone majoriteten av ölflaskor ryms stående.
Som det just nu är ryms halvliterburkar, men inte t.ex. de vanliga halvlitersflaskorna - uselt.
Jag hoppas Arla snart tar sitt förnuft till fånga och återgår till de gamla mjölktetrorna, de nya svåröppnande och höga är det som har sabbat mitt öllager.
Förövrigt står ölen absolut längst ner, så jag kan ta en ny öl även om jag har druckit så mycket att jag bara kan krypa.
(first in, first out).
Här handlar det om att förhandla lite med övrigt kylskåpsutrymme för att få höja en hylla ett snäpp så åtminstone majoriteten av ölflaskor ryms stående.
Som det just nu är ryms halvliterburkar, men inte t.ex. de vanliga halvlitersflaskorna - uselt.
Jag hoppas Arla snart tar sitt förnuft till fånga och återgår till de gamla mjölktetrorna, de nya svåröppnande och höga är det som har sabbat mitt öllager.
Förövrigt står ölen absolut längst ner, så jag kan ta en ny öl även om jag har druckit så mycket att jag bara kan krypa.
Vi köpte 2 st moduler där kylen är ovanför frysen.
Då blev det naturligt att den ena kylen blev till ölkyl, sen har jag en fullstor vinkyl och i den så har jag även lite öl i.
Fulölen står travad under sängen tills den får komma till kylen
Då blev det naturligt att den ena kylen blev till ölkyl, sen har jag en fullstor vinkyl och i den så har jag även lite öl i.
Fulölen står travad under sängen tills den får komma till kylen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan testa jag också. I gamla matkällaren (numera vin och övrigt) så finns öl på hyllan under skynket.
Jag är inte särskilt förtjust i öl, dricker en del med vänner vid rätt tillfälle men då är det troligen sorter som de flesta inte ens benämner som öl . Min fru är mer av öldrickare i sådana fall och skulle vi någon gång äta ute så är det inte ovanligt att vi beställer en stor stark och ett glas vin, en cider eller någon drink. Vem tror ni får ölen framför sig och vem får vinet så vi alltid får byta?
Medlem
· Halland
· 4 099 inlägg
Jag röstar Moderat som protest mot sossarnas förslappning och gnällpolitik. En gång var det ett parti med stake som hällde kubukkilometer med betong och ansåg det självklart att arbetare (vare sig det var blåställ eller lägre tjänstemän) skulle ha en villa och två bilar. Numera vill man mest fördela och gnälla på att resurserna inte räcker.
Därav snacket om plats i kylen. Har just gjort klart gillestugan (min domän, frugan fick köket renoverat i somras så jag är en modern feministisk man) och har en 180 cm Husqvarna (hederligt svenskt märke) kyl över. Dvs jag expanderar industrin som S gjorde på 60-talet i stället för att försöka jämka.
Stordrift (Stålverk 80) är ALLTID bättre så jag planerar att ställa in ölen lockvis (eller möjligen 6-packvis) och märka varje lock med datum. Jag dricker bara till helgen (som man fick göra på motbokstiden) så då är alla locken kalla oavsett hur många jag ställer in. OBS! Texten innehåller viss ironi så var snäll och censurera inte pga politiska åsikter!
Därav snacket om plats i kylen. Har just gjort klart gillestugan (min domän, frugan fick köket renoverat i somras så jag är en modern feministisk man) och har en 180 cm Husqvarna (hederligt svenskt märke) kyl över. Dvs jag expanderar industrin som S gjorde på 60-talet i stället för att försöka jämka.
Stordrift (Stålverk 80) är ALLTID bättre så jag planerar att ställa in ölen lockvis (eller möjligen 6-packvis) och märka varje lock med datum. Jag dricker bara till helgen (som man fick göra på motbokstiden) så då är alla locken kalla oavsett hur många jag ställer in. OBS! Texten innehåller viss ironi så var snäll och censurera inte pga politiska åsikter!