44 946 läst · 108 svar
45k läst
108 svar
Hur få huset sålt?
TS har själv publicerat länk till annonsen på alternativ.nu . och talat om för oss att inlägget där har gjorts.klaskarlsson skrev:
Det är därför det är så enkelt att hitta annonsen.endtyme skrev:
Mitt inlägg med enbart uppgifter om tomtstorlek,taxvärde och begärt pris blev raderat för jag OUTade TS
De som betalar mest och inte har några krav?endtyme skrev:
"Hur få huset sålt?"
Enligt mig är huset sålt redan om ni har bud. Det verkar inte vara någon egentlig "kris", bara frågan om hur man suger ut lite extra från försäljningen.
J
Jerald Stuartson
Husägare
· Stockholm
· 544 inlägg
Jerald Stuartson
Husägare
- Stockholm
- 544 inlägg
Fel pris brukar vara den största orsaken.endtyme skrev:Hej. Jag behöver hjälp och tips, för nu börjar jag få panik! Vi har en gård i Norrbotten som legat ute på Hemnet i ganska många veckor nu och fortfarande inte blivit såld. I mitten av augusti flyttar vi utomlands! Då måste MÅSTE vi ha blivit av med gården, men hur? Det är en gammal gård, gammalt hus med timmerstomme och ett flertal gamla halvskruttiga charmiga ekonomibyggnader plus en nybyggd ladugårdsdel inredd för får. Plus skog och mark. Det är ett idealiskt ställe för off-grid och självhushållning, bland annat kan driftskostnaderna hållas väldigt låga genom att vattnet kommer från kallkälla med självtryck (0 kr) och uppvärmningen med ved från egen skog (=enbart arbetstid i kostnad). Det borde passa perfekt in på dagens fastighetsmarknad, i kristider och med rusande energipriser. Ändå verkar alla spekulanter enligt mäklaren vilja ha allt färdigt, modernt och bekvämt? Då ska man väl titta på lägenhet i stan och inte gammal gård på landet? Hur kan vi nå ut och hitta en köpare som liksom vi älskar det här stället? Charmen och läget gör att det är en dröm att bo där, för oss. Är vi verkligen ensamma i världen om att tänka så? Alla tips och råd om hur vi går vidare mottages tacksamt, för som sagt, tiden är en viktig faktor här. Många utländska turister finns i området främst under sommaren. Går det att marknadsföra mot tex en tysk/nederländsk marknad? Hur gör man det?
Intressant med den otillåtna trappan utan räcke, trodde inte det fanns. Men nu ska jag inte vara sån, kan tycka att man ska få ha en sån trappa om man vill. Även en kökskran som kokar vattnet åt en.
Ber om ursäkt för OT men grundproblemet verkar ändå inte finnas.
Ber om ursäkt för OT men grundproblemet verkar ändå inte finnas.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 647 inlägg
Grundproblemet är att de flyttade dit nyligen och upptäckte att det inte var alla tiders att vara självförsörjande, nu försöker de få ut så mycket som möjlig från försäljningen av gården för att inte gå back.M Micke_xyz skrev:
OnT. Skriv en snyfthistoria och be mäklaren lägga ut den på hemnet. Fungerade för en familj som krängde ett hus i trakten där jag bor. Ni borde kunna få vad ni begärt då jag ser att ni inte köpte det för så mycket mer i somras. Synd man inte fick se aktuellt bud, då hade jag kunnat ta ställning till om det är rimligt.
OffT, vart ska ni flytta? Utomlands låter spännande. I dessa tider.
Den är bara otillåten i en nybyggnation.M Micke_xyz skrev:
Nu är vi OT men...Cheesen skrev:
Så när slutar den vara otillåten? Nån gång är den ju byggd.
Menar du att den är byggd före ett visst år? Jag tror dock inte det hjälper, kan barn vistas där (vilket de kan eftersom det inte är en arbetsplats) så ska trappan ha räcke. Det är i alla fall min tolkning men det kanske finns ett magiskt årtal, som med bilbälten i baksätet. (I det fallet tror jag dock lagen ser ut som den gör för att det är svårt att bygga om bilen).