P P-son83 skrev:
Fick du någon typ av bekräftelse av kommunen efter att samtal ?

Typ ett mail eller brev?

Lås bli nog dumt, bilkörning är dyrt....

Har liknande här hos mig..
Får avisering om vilken månad dom skall tömma vår slutna tank som ligger en bra bit in på tomten.
Har lagt om att dom SKALL ringa dagen innan dom kommer, så att jag har en chans att lösa fri väg för tankbil om något står ivägen på gårdsplanen av ngn anledning.
Det är hemskt svårt att ringa.....
Nej, men det har inte någon betydelse. Vad skulle jag göra med det (mejl/brev)? Gå till domstol och lägga fram bevis? När jag ringde och pratade med dem så kom vi överens om att nästa tömning skulle ske hösten 2025. Muntligt avtal. Jag trodde på det men personen noterade inte det. Fast jag vet inte det. Han kanske noterade det men så blev det nåt fel och det får jag betala ändå. Jag är rättslös mot kommunen. De kan skicka fakturor även utan tömning och det enda jag kan göra är att ringa och be dem rätta till felet. Vilket inte kommer att hända. Sätter jag lås på tanken så kan de fakturera mig ändå. Och betalar jag inte så går det till kronofogden. Jag har ingen möjlighet att få ett ärende prövat av en tredje part. De skickade aldrig ut någon avisering om att de skulle komma och tömma tanken nu i höst, då hade jag ring igen. Det är så kommuner fungerar. Bara gilla läget. Och betala.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.