Har en gammal grind i vad jag tror är järn på gården. Betongplinten till stolpen har blivit gammal och grinden svajar liksom, plinten har ”lossnat” om man säger så. Ni ser ju på bilden hur grinden hänger i marken.
Funderar nu på hur man kan beräkna vikt på grinden så jag kan komma fram till hur stort betongfundament jag måste gjuta. Grinden är 120 cm hög och 100 cm bred.
Någon som har en idé?
Funderar nu på hur man kan beräkna vikt på grinden så jag kan komma fram till hur stort betongfundament jag måste gjuta. Grinden är 120 cm hög och 100 cm bred.
Någon som har en idé?
Om infästningen mellan plint och stolpe är OK och det har fungerat förut så är det väl snarare marken runt plinten som har gett med sig?
I så fall är det väl bättre att gräva upp runt plinten för att vidga hålet och sen se till att ställa plinten på ett dränerande gruslager och återfylla med material som packas för att plinten ska fixeras?
Vill du veta vad grinden väger är det nog enklare att ta fram en personvåg och väga den än att hålla på och räkna på vikten.
I så fall är det väl bättre att gräva upp runt plinten för att vidga hålet och sen se till att ställa plinten på ett dränerande gruslager och återfylla med material som packas för att plinten ska fixeras?
Vill du veta vad grinden väger är det nog enklare att ta fram en personvåg och väga den än att hålla på och räkna på vikten.
Infästningen ser ok ut så det låter som ett bra förslag. Tack!T Testarn skrev:Om infästningen mellan plint och stolpe är OK och det har fungerat förut så är det väl snarare marken runt plinten som har gett med sig?
Klicka här för att svara
Tjänster
Senaste från startsidan
Populärt i forumet
-
Stängsel runt tomt med uppsättning = asdyrt!!
Trädgård allmänt -
Stängsel på kuperad tomt
Trädgård allmänt -
Parkslide - varning för att köpa hus/tomt med parkslide
Trädgård allmänt -
Vad har ni gjort med er trädgård idag?
Trädgård allmänt -
Hur hantera inkommande dagvatten från obebyggda tomter?
Trädgård allmänt