tommib tommib skrev:
Betongborrning och sågning AB.
"Betongborrning och -sågning AB." Annars kan man ju tro att dom pysslar med alla typer av sågning...

• Gilla
tompaah7503 och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Ska jag gissa så är det väl syftningsfelet, där firmanamnet antyder att man borrar i sågar och betong. Ett bättre namn, utan syftningsfel, hade varit Betongborrning och sågning AB.

Ja ja, ge mig skalpellen syster...
Precis så.
Loggan har jag inte stört mig på, hittills.
Grodan är död hoppas jag.

Svartvit katt står på bakben, ser på person i polisuniform som skriver på lapp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Fadai och 14 till
  • Laddar…
Små växter som spirar mellan tangenterna på ett dator-tangentbord, humoristisk bild som symboliserar återvändande till kontoret efter karantän.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Jensa86 och 5 till
  • Laddar…
Uteserveringarna har öppnat
Vy ovanifrån på uteservering med skiljeväggar mellan borden och gäster som sitter ned.
Skapa konto

• Gilla
Collie och 6 till
  • Laddar…
. Tecknad bild av två figurer som ser på plastavfall i havet, en funderar över avsaknaden av ICA-kassar, den andra om svensk plastpåseskatt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
-PC- och 13 till
  • Laddar…
Fredag...

Ännu ett bevis på att Robert Gustafsson var den minst roliga i Killinggänget.

• Gilla
  • Haha
pegasodavid och 2 till
  • Laddar…
Skärmdump av Twitter-konversation om coronaviruset och jämförelse med boken "THE STAND".
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
16386 och 26 till
  • Laddar…
Kvinna med glasögon bär ansiktsmask med utskurna hål och sugrör genom hålen.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
-PC- och 9 till
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
[bild]
Det är inte lätt...
Person ler bredvid en stor dinosauriemodell på marken.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
Fadai och 24 till
  • Laddar…
JanneJanne123
Skip6711 Skip6711 skrev:
[bild]
Inte för att skära grodan i för många små delar, men tydligen gör vissa på det där sättet för att skydda mot att man pillar i ansiktet. Ansiktsmaskens skyddseffekt är ju omdebatterad vad gäller om den hjälper mot luftburet virus eller inte.

• Gilla
Skip6711
  • Laddar…
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Inte för att skära grodan i för många små delar, men tydligen gör vissa på det där sättet för att skydda mot att man pillar i ansiktet. Ansiktsmaskens skyddseffekt är ju omdebatterad vad gäller om den hjälper mot luftburet virus eller inte.
Jag är för ny på forumet för grodreferensen. Förklara gärna för en okunnig! Du har naturligtvis rätt om den högst tveksamma nyttan av skyddsmasken.
Utifrån att detta är humorhörnan så valde jag dock att fokusera på den komiska effekten.;) Det är ju ändå fredag!

harry73
Denna var redan med en gång i tråden men med hänsyn till "senaste tidens händelser" tål den att upprepas.
Skärmdump av två Twitter-inlägg från Ed Solomon där han beskriver en konversation om filmen Men in Black.
Skapa konto

Det slutar dock inte här, en av de två bordsgrannar inser att hon gjorde fel:
Skärmdump av Ed Solomons tweet om en konversation som rör användningen av ordet "mansplaining".
Skapa konto

Och inte nog med det läser hon på nätet (troligtvis här på byggahus) och inser sitt verkliga misstag :D
Skärmdump från Twitter där Ed Solomon svarar på en konversation och berättar om en udda interaktion med en Reddit-användare.
Skapa konto

https://news.sky.com/story/men-in-b...accused-of-mansplaining-his-own-film-11836862

• Gilla
fremax
  • Laddar…
harry73
Skip6711 Skip6711 skrev:
Jag är för ny på forumet för grodreferensen. Förklara gärna för en okunnig! Du har naturligtvis rätt om den högst tveksamma nyttan av skyddsmasken.
Utifrån att detta är humorhörnan så valde jag dock att fokusera på den komiska effekten.;) Det är ju ändå fredag!
En groda på en groda? det kan bli grodyngel av det. Bra att det är fredag

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.