7 773 947 läst · 38 066 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 760 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 760 inlägg
Den här från dagliga livet tycker jag passar fint här på Byggahus, med alla diskussioner om priser etc.
Jag satt och tittade lite på gamla hederliga Saltkråkan idag med dotter.
Tjorven försöker skaffa en prins till Malin och förklarar att man ska kyssa en groda.
Malin frågar om Tjorven också ska gifta sig med en prins när hon blir stor.
"Nej, jag ska gifta med mig en rörmokare för pappa säger att de tjänar snuskigt mycket pengar nuförtiden".
Jag har nog valt fel yrke för jag sitter hemma singel...
Jag satt och tittade lite på gamla hederliga Saltkråkan idag med dotter.
Tjorven försöker skaffa en prins till Malin och förklarar att man ska kyssa en groda.
Malin frågar om Tjorven också ska gifta sig med en prins när hon blir stor.
"Nej, jag ska gifta med mig en rörmokare för pappa säger att de tjänar snuskigt mycket pengar nuförtiden".
Jag har nog valt fel yrke för jag sitter hemma singel...
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Om man gifter sig med en rörmokare måste man väl gänga sig?
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Fräckis!
Älskaren blev rädd, när han hörde att äkta mannen kom hem och han låg i sängen med hans hustru.
"Äsch, bry dig inte. Han är så full så han kommer inte att märka något." lugnade kvinnan sin älskare.
Mycket riktigt kom mannen in i sovrummet, rejält på lyran och lade sig i sängen, utan att upptäcka älskaren.
Plötsligt tittar han ner mot fotändan på sängen.
"Varför är det sex fötter, när det skall vara fyra?" frågar han hustrun.
"Nu är du verkligen full. Gå upp och räkna."
Mannen gör som hustrun sagt och får det bara till fyra fötter, efter att ha räknat ett par gånger! "Som alltid har du min kära hustru rätt. Jag är för full..."
Älskaren blev rädd, när han hörde att äkta mannen kom hem och han låg i sängen med hans hustru.
"Äsch, bry dig inte. Han är så full så han kommer inte att märka något." lugnade kvinnan sin älskare.
Mycket riktigt kom mannen in i sovrummet, rejält på lyran och lade sig i sängen, utan att upptäcka älskaren.
Plötsligt tittar han ner mot fotändan på sängen.
"Varför är det sex fötter, när det skall vara fyra?" frågar han hustrun.
"Nu är du verkligen full. Gå upp och räkna."
Mannen gör som hustrun sagt och får det bara till fyra fötter, efter att ha räknat ett par gånger! "Som alltid har du min kära hustru rätt. Jag är för full..."