8 077 204 läst · 39 319 svar
8077k läst
39,3k svar
Humorhörnan ...
En man kommer in i affären och vill köpa tamponger till frun..
- Längst in, säger expediten.
Han går bort till hyllan där dom finns. Några minuter senare kommer han tillbaka med en stor påse bomull och vill betala.
Expediten ser lite frågande ut..
- Jag trodde du var här för att köpa tamponger till din fru?
Mannen svarar:
- Det är så här. Igår bad jag min fru köpa att hem en limpa cigaretter till mig och då kom hon hem med ett paket tobak och ett paket filter. Så jag tänkte att om jag måste rulla mina själv.. så ska hon fanimej också få göra det!
- Längst in, säger expediten.
Han går bort till hyllan där dom finns. Några minuter senare kommer han tillbaka med en stor påse bomull och vill betala.
Expediten ser lite frågande ut..
- Jag trodde du var här för att köpa tamponger till din fru?
Mannen svarar:
- Det är så här. Igår bad jag min fru köpa att hem en limpa cigaretter till mig och då kom hon hem med ett paket tobak och ett paket filter. Så jag tänkte att om jag måste rulla mina själv.. så ska hon fanimej också få göra det!
Om någon kommer i en bil och bjuder dig på godis...
En 12-årig flicka gick utmed gatan, när en bil körde upp bredvid henne och föraren öppnade sidorutan.
-Du får en påse M&M, om du åker med mig, sa han.
-Absolut inte, försvinn! svarade flickan.
-Men en påse M&M och 20 Kr?
-Jag sa att du skulle försvinna.
-En stor påse M&M och 50 Kr?
-Jag åker ändå inte med.
-Okej, du får en stor påse M&M och 100 Kr.
-Nej.
-Vad vill du ha för att åka i bilen?
Flickan tittar på honom. -Lyssna pappa, du köpte en Volvo och får nu leva med det.
En 12-årig flicka gick utmed gatan, när en bil körde upp bredvid henne och föraren öppnade sidorutan.
-Du får en påse M&M, om du åker med mig, sa han.
-Absolut inte, försvinn! svarade flickan.
-Men en påse M&M och 20 Kr?
-Jag sa att du skulle försvinna.
-En stor påse M&M och 50 Kr?
-Jag åker ändå inte med.
-Okej, du får en stor påse M&M och 100 Kr.
-Nej.
-Vad vill du ha för att åka i bilen?
Flickan tittar på honom. -Lyssna pappa, du köpte en Volvo och får nu leva med det.
Det är 130mil från sydpolen till havet. Pingviner är inte så bra på att gå långt.
Jag tycker Daniel 109 vinner på poäng. Sydpolen är en punkt medan Antarktis är en hel kontinent. Pingviner finns på Antarktis, men knappast på sydpolen. Det är skillnad på att gå 12 mil och att gå 130 mil.R RapidSledge skrev:
Det finns olika definitioner på sydpol.
Det är såklart punkten på 90 breddgraden (åt söder)
Men det kan också vara en yta, och då är det ytan inom polcirkeln eller landmassan inom polcirkeln.
Ibland är det synonym för hela kontinenten Antarktis.
Det är såklart punkten på 90 breddgraden (åt söder)
Men det kan också vara en yta, och då är det ytan inom polcirkeln eller landmassan inom polcirkeln.
Ibland är det synonym för hela kontinenten Antarktis.