Jag skrattar åt de mindre vetande...
 
  • Gilla
GUBE
  • Laddar…
skummis.jpg

Nog är något skumt alltid...
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Orten Grovare utanför Herrljunga ligger på ett skyltmässigt anmärkningsvärt avstånd från landsvägen.
Vägskylt mot Grovare som anger 6 km till höger med ett fält i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skylten är sedan många år ändrad till att bara visa riktning vill jag minnas. En omskyltning till 5 km kanske gjorde de lokala missionsförbundarna nöjda, men den lokala bilburna ungdomen hjälpte gärna Vägverket att rätta upp avståndet igen.
 
  • Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Kartskärmbild med markerad plats kallad 'Sticktet' nära vattenområden och vägar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här vill man inte bli lämnad.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Orten Grovare utanför Herrljunga ligger på ett skyltmässigt anmärkningsvärt avstånd från landsvägen.
[bild]
Skylten är sedan många år ändrad till att bara visa riktning vill jag minnas. En omskyltning till 5 km kanske gjorde de lokala missionsförbundarna nöjda, men den lokala bilburna ungdomen hjälpte gärna Vägverket att rätta upp avståndet igen.
Den bilden måste vara gammal, när jag var där, satt skylten på fler stolpar, 5 tror jag. Många skruv var det.
 
  • Gilla
  • Haha
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Det verkar som att man har rätat ut vägen...
Vägsträcka med vägskylt som visar avståndet 5 km till GROVARE och angivelse av galleri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
K Keld skrev:
Den bilden måste vara gammal, när jag var där, satt skylten på fler stolpar, 5 tror jag. Många skruv var det.
Ja, jag har nog inte haft vägarna förbi Herrljunga på över tio år, och då var som sagt skylten ändrad sedan en tid, så det än nog närmast före internets genomslag som man började skylta om. Jag vågade bildgoogla (det gav inga grövre resultat) och den inlagda bilden var den enda som kom upp på skylten, vilket väl är ett bevis i sig på att det var ett tag sen...
 
  • Gilla
useless
  • Laddar…
richardtenggren
ricebridge ricebridge skrev:
[bild]
En vanlig dag i Norrland.
Vid infarten till Bolidens gruva i Maurliden, så kan (kunde?) man åka linbana där ;)
 
richardtenggren
gillar denna:
 
  • Handskriven lapp där någon vid namn Kenneth berömmer Astrid för hennes teckningar men nämner att de ofta hamnar i soprummet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hemmakatten och 5 till
  • Laddar…
Satellitbild över landsbygdsområde med vägar och bebyggelse nära en sjö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vintrosa ligger några mil väster om Örebro
 
  • Gilla
soa
  • Laddar…
Och här i trakten har vi "Runkarp"
 
Skärmdump av Google Maps visar Bögs gård nära Sollentuna med röd markör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En vanlig dag utanför Sollentuna.
 
  • Gilla
almighty
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.