7 774 294 läst · 38 069 svar
7774k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Jag skrattar åt de mindre vetande...
Nog är något skumt alltid...
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Orten Grovare utanför Herrljunga ligger på ett skyltmässigt anmärkningsvärt avstånd från landsvägen.
Skylten är sedan många år ändrad till att bara visa riktning vill jag minnas. En omskyltning till 5 km kanske gjorde de lokala missionsförbundarna nöjda, men den lokala bilburna ungdomen hjälpte gärna Vägverket att rätta upp avståndet igen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skylten är sedan många år ändrad till att bara visa riktning vill jag minnas. En omskyltning till 5 km kanske gjorde de lokala missionsförbundarna nöjda, men den lokala bilburna ungdomen hjälpte gärna Vägverket att rätta upp avståndet igen.
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Den bilden måste vara gammal, när jag var där, satt skylten på fler stolpar, 5 tror jag. Många skruv var det.Nötegårdsgubben skrev:Orten Grovare utanför Herrljunga ligger på ett skyltmässigt anmärkningsvärt avstånd från landsvägen.
[bild]
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 623 inlägg
Ja, jag har nog inte haft vägarna förbi Herrljunga på över tio år, och då var som sagt skylten ändrad sedan en tid, så det än nog närmast före internets genomslag som man började skylta om. Jag vågade bildgoogla (det gav inga grövre resultat) och den inlagda bilden var den enda som kom upp på skylten, vilket väl är ett bevis i sig på att det var ett tag sen...K Keld skrev: