8 063 287 läst · 39 274 svar
8063k läst
39,3k svar
Humorhörnan ...
Av någon anledning lägger b2 hela tiden dubbla bud - dels med och dels utan tusenlappar. Att det inte är ett automatiskt datafel ser man av att det inte drabbar alla budgivare, samt att klockslagen är olika. B2 gör så hela tiden. B3 bara en gång. Men budgivningen startar alltså inte på 500 spänn, fast roligt är beteendet ändå.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 905 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 905 inlägg
Något liknande gjorde jag (avsiktligt) i en tidigare lägenhet. Vi hade fått en vattenskada och behövde ha en avfuktare gående fler månader (6?) i vår lilla 1:a, avfuktaren stod i badrummet med en slang (torr-luften om jag minns rätt) ut genom dörren till ett inplastat område i vardagsrummet - till lika sovrum och alla andra funktioner...fremax skrev:
Det var ganska enerverande med det ständiga surrandet och vid tillfället jobbade jag på en byggvaruhandel, så jag gick ner på gården och frågade om vi hade några skadade dörrar, vilket vi hade. Så jag tog en sån med en minimal skada i ena höret för en symbolisk summa, gick hem, måttade ut för slangen och satte sticksågen i dörren.
När OCAB-killen kom förbi nästa gång och såg hålet i vad som tycktes vara en splitt ny dörr såg han lite chockad ut och mumlade något om att det där väl inte var de (OCAB) som gjort (och när jag sa att det var jag fokuserade han på att det inte skulle vara en del av återställningen...) Jag sa att jag hade gissat att det skulle falla på mig men att något var tvunget att göras, men utelämnade att det var en dörr för en hundring...
Borde förståss inte slängt dörren utan sålt den/idén till OCAB/andra saneringsföretag som sätter in avfuktare i små lägenheter...
/U