Bara jag som tycker att Limited Pharmacy är passande till det namnet? Säljer endast penicillin?

• Haha
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Eller kondomer... ;-)

• Gilla
4774
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Det gällde överlag. TE Lawrence skrev (citerat från minnet) "Det finns system för transkribering mellan arabiska och engelska, men de är så komplicerade att de bara kan användas av de som inte behöver dem.".
De brukar ju inte använda vokaler när de skriver själva, så det blir ofta knas när de översätter. Jag tror de flesta nätcaféer där hette "Intirnit cafe" eller liknande.

• Gilla
4774
  • Laddar…
T Troberg skrev:
Jag har sett ett matställe i London som heter Fo King Palace, och i New York finns ett som heter Ho Lee Fook.

Finns också en flyttfirma, om vi ska hålla oss till sitens tema, ägd av två tvillingar, som heter "Lika som bär".

I Amman har jag sett många roliga felstavningar, tex:

* "Lenin World" (sålde sängkläder, så skulle nog vara Linen World")

* Attorney at low (vi har sådana i Sverige också, men de är oftast inte så öppna att de annonserar om det)

* Seven Hells Resturant (skulle vara Seven Hills, men stod fel på några av skyltarna)

På ett hotell i Aqaba fanns följande skylt vid poolen: "For your own safety, please do not pass the balls when you swim". Vad de menade var att man inte skulle simma utanför bojarna ute i havet.
Jag i Amman, 1982:
Man går bredvid en beige Toyota Land Cruiser i Amman, 1982, med kamerautrustning i handen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
4774 och 3 till
  • Laddar…
Kvinna klädd i svart läderdräkt med högklackade stövlar poserar med en käpp. Texten bredvid handlar om dominans och äktenskap.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
  • Wow
Blazermannen och 13 till
  • Laddar…
Transparent napp med ratt märkt "Volume" som liknar en volymkontroll på en träyta.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
4774 och 11 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag i Amman, 1982:
[bild]
Är det den där gatan ut från Downtown, med en "park" i mitten?

Jag var där typ 1998-2002 (jobb) och sedan 2012 (turist). Älskar verkligen den staden och landet.

Skönt att jag inte var den enda som gick omkring med en kamera runt halsen som en fallossymbol rest till turismens ära...

Åt du upp din mansaf? :)

• Gilla
4774
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
De brukar ju inte använda vokaler när de skriver själva, så det blir ofta knas när de översätter. Jag tror de flesta nätcaféer där hette "Intirnit cafe" eller liknande.
Och vissa ljud flyter ihop, typ B och P.

Text om att starta en taxitjänst för pensionärer och kalla den Oldsmobile, på blå bakgrund.
Skapa konto

• Haha
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Vit dörr med en WC-skylt för damtoalett, text på flera språk, inklusive "Bayan" och "Women".
Skapa konto

Jag är tacksam att de skriver skyltarna på mitt eget språk när jag är utomlands.

• Gilla
  • Haha
4774 och 2 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Som om det vore billigare...

• Haha
Intet och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Bondsonen Oskar var giftasvuxen och ville ha ett råd av sin far.
Jag har tänkt fria till Olga i Katthult.
Nej, se det går inte, jag är liksom far till henne, sa fadern.
Efter ett par veckor återkommer sonen och säger:
Nu har jag bestämt mig för Anna i Torp.
Jag är ledsen, jag är far till henne också, säger fadern.
Men då blandar sig mor i samtalet.
Gift dig med vem du vill. Dig är han i alla fall inte far till...
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shame_and_Scandal_in_the_Family
Originalet är lite äldre

T Troberg skrev:
Är det den där gatan ut från Downtown, med en "park" i mitten?

Jag var där typ 1998-2002 (jobb) och sedan 2012 (turist). Älskar verkligen den staden och landet.

Skönt att jag inte var den enda som gick omkring med en kamera runt halsen som en fallossymbol rest till turismens ära...

Åt du upp din mansaf? :)
Vilken gata vet jag inte. Jag hälsade på brorsan som jobbade för tyska Sida och vi hade några dagar i Amman och Aqaba. Annars var vi mer i jordanska öknen vid gränsen mot Israel. Vad gjorde du där jobbvis? Kanske PM.

H
.

• Person i en ljusrosa kostym och hatt med texten "First Lady, Elonia Musk.
    Skapa konto
  • Haha
  • Gilla
4774 och 7 till
  • Laddar…
Famous last words

En man och kvinna har en dialog i en illustrerad tecknad bild; kvinnan frågar om hennes byxor gör rumpan stor, mannen svarar humoristiskt.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Wow
Dilato och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.