7 819 867 läst · 38 269 svar
7820k läst
38,3k svar
Humorhörnan ...
De brukar ju inte använda vokaler när de skriver själva, så det blir ofta knas när de översätter. Jag tror de flesta nätcaféer där hette "Intirnit cafe" eller liknande.T Troberg skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 495 inlägg
Jag i Amman, 1982:T Troberg skrev:Jag har sett ett matställe i London som heter Fo King Palace, och i New York finns ett som heter Ho Lee Fook.
Finns också en flyttfirma, om vi ska hålla oss till sitens tema, ägd av två tvillingar, som heter "Lika som bär".
I Amman har jag sett många roliga felstavningar, tex:
* "Lenin World" (sålde sängkläder, så skulle nog vara Linen World")
* Attorney at low (vi har sådana i Sverige också, men de är oftast inte så öppna att de annonserar om det)
* Seven Hells Resturant (skulle vara Seven Hills, men stod fel på några av skyltarna)
På ett hotell i Aqaba fanns följande skylt vid poolen: "For your own safety, please do not pass the balls when you swim". Vad de menade var att man inte skulle simma utanför bojarna ute i havet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det den där gatan ut från Downtown, med en "park" i mitten?T Thomas_Blekinge skrev:
Jag var där typ 1998-2002 (jobb) och sedan 2012 (turist). Älskar verkligen den staden och landet.
Skönt att jag inte var den enda som gick omkring med en kamera runt halsen som en fallossymbol rest till turismens ära...
Åt du upp din mansaf?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shame_and_Scandal_in_the_FamilyAlfredo skrev:Bondsonen Oskar var giftasvuxen och ville ha ett råd av sin far.
Jag har tänkt fria till Olga i Katthult.
Nej, se det går inte, jag är liksom far till henne, sa fadern.
Efter ett par veckor återkommer sonen och säger:
Nu har jag bestämt mig för Anna i Torp.
Jag är ledsen, jag är far till henne också, säger fadern.
Men då blandar sig mor i samtalet.
Gift dig med vem du vill. Dig är han i alla fall inte far till...
Originalet är lite äldre
Medlem
· Blekinge
· 10 495 inlägg
Vilken gata vet jag inte. Jag hälsade på brorsan som jobbade för tyska Sida och vi hade några dagar i Amman och Aqaba. Annars var vi mer i jordanska öknen vid gränsen mot Israel. Vad gjorde du där jobbvis? Kanske PM.T Troberg skrev:Är det den där gatan ut från Downtown, med en "park" i mitten?
Jag var där typ 1998-2002 (jobb) och sedan 2012 (turist). Älskar verkligen den staden och landet.
Skönt att jag inte var den enda som gick omkring med en kamera runt halsen som en fallossymbol rest till turismens ära...
Åt du upp din mansaf?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 305 inlägg