7 777 368 läst · 38 082 svar
7777k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 893 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 893 inlägg
Ska inte påstå att Cornelis är originalet, han lånade nog rätt friskt - men för att få samma story med lite melodi kan man ju lyssna på den här (som för mig personligen är ”originalet”)Alfredo skrev:Bondsonen Oskar var giftasvuxen och ville ha ett råd av sin far.
Jag har tänkt fria till Olga i Katthult.
Nej, se det går inte, jag är liksom far till henne, sa fadern.
Efter ett par veckor återkommer sonen och säger:
Nu har jag bestämt mig för Anna i Torp.
Jag är ledsen, jag är far till henne också, säger fadern.
Men då blandar sig mor i samtalet.
Gift dig med vem du vill. Dig är han i alla fall inte far till...
Medlem
· Blekinge
· 10 466 inlägg
Och historien bakom: https://en.wikipedia.org/wiki/Shame_and_Scandal_in_the_Familyullberg skrev:
Jag har sett ett matställe i London som heter Fo King Palace, och i New York finns ett som heter Ho Lee Fook.Höghus skrev:
Finns också en flyttfirma, om vi ska hålla oss till sitens tema, ägd av två tvillingar, som heter "Lika som bär".
I Amman har jag sett många roliga felstavningar, tex:
* "Lenin World" (sålde sängkläder, så skulle nog vara Linen World")
* Attorney at low (vi har sådana i Sverige också, men de är oftast inte så öppna att de annonserar om det)
* Seven Hells Resturant (skulle vara Seven Hills, men stod fel på några av skyltarna)
På ett hotell i Aqaba fanns följande skylt vid poolen: "For your own safety, please do not pass the balls when you swim". Vad de menade var att man inte skulle simma utanför bojarna ute i havet.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 627 inlägg
I Västervik finns Thai Hoa, som för den med mer kalmaritiskt uttal på småländskan hamnar i samma kategori. Och närbelägna Vimmerbys mer uppenbara Thai Fu Quing gör också att man slipper åka till London.