8 027 624 läst · 39 152 svar
8028k läst
39,2k svar
Humorhörnan ...
Husägare
· Uppsala
· 543 inlägg
Än en gång, jag säger inte att de inte riktar sig mot barn, det jag ifrågasätter är användandet av ordet ”fixerade”.mnils skrev:Har inte hört något om att de har uppträdanden på t ex äldreboenden, det hela verkar vara endast riktat mot barn. Är det för att barn är lättare att lura i konstiga saker eller kan det finnas några andra skäl?
Sen begriper jag inte varför biblioteken med sina knappa resurser måste hyra in externa personer för att kunna ha sagostund, på min tid så skötte de anställda på biblioteket sagostunderna och det var inget konstigt med det.
Är de som gör lilla Sportspegeln fixerade vid att göra program för barn? Var Astrid Lindgren fixerad av att skriva böcker för barn?
Nej, de gör program/skrev böcker för barn. Att vara fixerad vid något är ett nästan sjukligt beteende och är inte applicerbart här. Att du personligen är emot det gör inte ordet mer rätt i sammanhanget.
Kan vi nu släppa det?
Fredrik Andersson fick till det (nästan jämt iofs. Han är fan bäst)mnils skrev:Har inte hört något om att de har uppträdanden på t ex äldreboenden, det hela verkar vara endast riktat mot barn. Är det för att barn är lättare att lura i konstiga saker eller kan det finnas några andra skäl?
Sen begriper jag inte varför biblioteken med sina knappa resurser måste hyra in externa personer för att kunna ha sagostund, på min tid så skötte de anställda på biblioteket sagostunderna och det var inget konstigt med det.
Husägare
· Uppsala
· 543 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 655 inlägg
—Vad tycker du om Let’s Dance?
—Tja… tja… tja…
—Tja… tja… tja…
Finns det något mer tacksamt att umgås med än ett barn? De är nyfikna, har inga fördomar, undrar de något.. frågar de och nöjer sig med svaret.. säger man åt dem och förklarar lyssnar de oftast (jag sa oftast..).mnils skrev:
De är inte nedbrutna av livets erfarenheter än.. de lever i nuet...
Mig har man alltid hittat vid "te-bordet".. med vattenpistolerna.. spelar spel.. utklädd som häxa läsandes historier... osv medan de "vuxna" sitter och dricker o skrålar..
Jag själv älskade när man man klädde ut sig när jag var liten.. det var spännande både att göra det själv och med andra.. gödde fantasin.. och jag tycker fortfarande det är en perfekt miljö för barn!
Att det finns dåliga människor är en sak (de är dåliga oavsett vad de har för kläder / hur de ser ut - och ska inte vara i närheten av barn!).. men om vi nu ser till "drags" allmänt.. (som varit så omtalat på sistone).. så har de .. de perfekta fantasikläderna ever.. det är färgglatt, det är fjädrar.. det glittrar.. det är ju som en "tecknad värld".. jag skulle ha varit totalt golvad av att sitta o lyssna på sagor från sånt...
Det ska vara oskyldigt och roligt.. utan fördomar och utan sexuella anspelningar (för det hör inte hemma i ett barns värld)
Men det är inte fel att se annorlunda saker allmänt (oavsett om det är män, kvinnor eller barns som klär sig annorlunda).
Alla människor är inte dåliga människor (precis som alla människor inte är goda). Det gäller bara att man träffar på rätt..