MathiasS MathiasS skrev:
Det krävs fler röda ringar. Låt mig förklara. Det roliga här var att @Niq ville visa att det är fördomsfullt att tycka att schäfrar är farliga trots att det är helt naturligt att tycka så eftersom alla som har schäfrar är antingen knarkare eller alkisar.
Ja det är vi förstås.
Det är också underligt hur bemötandet ändrar beronde på ålder på hund. Man är ute och går med sin unga schäfervalp mellan 0-1 år så ler alla mot en (mot valpen iaf men jag kan ju alltid låtsats att det är åt mig också) Sen när den blir en äldre valp sådär ca 1år och uppåt så går många långa vägar runt (Det beror bara på hunden inte på mig fast jag tydligen är knarkare eller alkis, MathiasS har inte talat om vilket jag är ännu).

Sen vet jag inte varför hunden blir elak för att ägaren är alkis eller knarkare.

N Niq skrev:
fast jag tydligen är knarkare eller alkis, MathiasS har inte talat om vilket jag är ännu
och varför kan du inte vara både och???

Glaskopp med mörk dryck omgiven av piller, en vit pulverhög, en sked, sprutor och cigaretter, med texten "DRUG AND ALCOHOL ABUSE".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ja det är vi förstås.
Det är också underligt hur bemötandet ändrar beronde på ålder på hund. Man är ute och går med sin unga schäfervalp mellan 0-1 år så ler alla mot en (mot valpen iaf men jag kan ju alltid låtsats att det är åt mig också) Sen när den blir en äldre valp sådär ca 1år och uppåt så går många långa vägar runt (Det beror bara på hunden inte på mig fast jag tydligen är knarkare eller alkis, MathiasS har inte talat om vilket jag är ännu).

Sen vet jag inte varför hunden blir elak för att ägaren är alkis eller knarkare.
För att ge ett lite seriösare svar, förvisso i fel tråd för det men dock....: För att vara en av sveriges vanligaste hundar träffar jag på otroligt få här i Stockholm. Var finns alla? Jag tycker mig inte ha upplevt att schäfern i en normal familj skulle vara speciellt ilsken av sig, däremot ser jag oftare än för andra hundar att öron-positionen (ofta rakt upp) läses "fel" av andra hundar vilket skapar gruff.

MathiasS MathiasS skrev:
För att ge ett lite seriösare svar, förvisso i fel tråd för det men dock....: För att vara en av sveriges vanligaste hundar träffar jag på otroligt få här i Stockholm. Var finns alla? Jag tycker mig inte ha upplevt att schäfern i en normal familj skulle vara speciellt ilsken av sig, däremot ser jag oftare än för andra hundar att öron-positionen (ofta rakt upp) läses "fel" av andra hundar vilket skapar gruff.
Tja, i Stockholms stad är schäfer faktiskt bara den 7:e vanligaste hundrasen:
Tabell med topplista över vanligaste hundraserna i Stockholms stad där schäfern är på sjunde plats.
Skapa konto

Källa: https://jordbruksverket.se/download...10-vanligaste-raserna-per-kommun-2021-tga.pdf

Alfredo Alfredo skrev:
och varför kan du inte vara både och???

[bild]
Jag tycker inte om att blanda

MathiasS MathiasS skrev:
Tror dom är på avtagande för dom har blivit sönderavlade. Man får leta länge för att hitta en som inte är avlad för att se bra ut på utställning.

Det har jag inte tänkt på men du har säkert rätt. Min lilla schäfer vågar jag inte ha med andra hundar mera för den blev påhoppad så många ggr av lösa hundar när den var ung. Finns säkert några få raser som är naturligt aggressiva men jag tror dom hundar som växer upp med ägare som tycker om sina hundar och tar hand om dom blir trevliga och snälla hundar.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Åååå, berätta MER om hundar här. Det är så jävla intressant och kul. Massor humor :rolleyes:

• Gilla
  • Haha
  • Wow
PsychoCheF och 21 till
  • Laddar…
D Dr.E skrev:
Åååå, berätta MER om hundar här. Det är så jävla intressant och kul. Massor humor :rolleyes:
D Dr.E skrev:
Vov!!

• Haha
Noramasen och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Tja, i Stockholms stad är schäfer faktiskt bara den 7:e vanligaste hundrasen:
[bild]

Källa: [länk]
Jag vet att det är så, men den finns ju ändå på topp tio och man ser drivor av alla andra hundar på topp-tio, men inte schäfern. Jag kanske bara bor på fel ställe, vad vet jag.

M Myckling skrev:
Vov!!
Mjau

• Gilla
-PC-
  • Laddar…
Tecknad bild med en katt och en hund som tittar på en man i dörröppning; textbubbla med klagomål om hundens svansviftning.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
-PC- och 7 till
  • Laddar…
Jag byggde en hundkoja åt min hund. Jättefin, tyckte jag, av reglar och furuplywood. Men han gillade den inte. Han tyckte jag skulle använt teak i stället.

• Haha
  • Gilla
swe.jocke och 13 till
  • Laddar…
Kostar en del per löpmeter.

• Haha
  • Älska
  • Gilla
swe.jocke och 7 till
  • Laddar…
Jag kopplar inte??

• Haha
  • Gilla
René W och 4 till
  • Laddar…
Han kanske ville ha tik?

• Haha
René W och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.