H
T Troberg skrev:
Det förklarar varför den i särklass största kategorin hundar vid hundorsakade skador (typ 4 gånger större än tvåan, och ungefär lika stor som de andra kategorierna tillsammans) är polishundar...
ja men de är oftast tränade att stoppa bus. Och då kan det bli skador.

Alfredo Alfredo skrev:
Varför tar ni hem en hemlös unge och utsätter er fina hund för honom???
Hunden kom hem med den. Funderade vad jag skulle göra med den men det verkar som hunden vill behålla den. Jag satt ut bilder på fb om någon vet vems det är. Om ingen hör av sig så får den kanske stanna. Hittade ingen märkning.

• Haha
  • Gilla
-PC- och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
N Niq skrev:
Hunden kom hem med den. Funderade vad jag skulle göra med den men det verkar som hunden vill behålla den. Jag satt ut bilder på fb om någon vet vems det är. Om ingen hör av sig så får den kanske stanna. Hittade ingen märkning.
Äntligen humor. (y) :rofl:
Första inlägget hade en supergullig bild, japp, ...men väl ingen humor?

• Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Blir det inte lite konstig stömning runt grillen då tro?

274197331_2901999810097638_6557359340434744594_n.jpg

• Haha
  • Gilla
  • Älska
Per i Hamrånge och 8 till
  • Laddar…
Mikael_L
Köp ! och rapportera i höst hur sommarens grillkvällar blev. :crysmile:

• Gilla
Per i Hamrånge
  • Laddar…
A
Tokslut Tokslut skrev:
Blir det inte lite konstig stömning runt grillen då tro?

[bild]
snacka om att smaken är som baken :crysmile:;)

• Gilla
och en till och 1 till
  • Laddar…
273938763_4932719393417461_8864802863078729809_n.png

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 5 till
  • Laddar…
B Bigfoot skrev:
Det behövs fler förklarande lappar! Hur gör man t.ex. om man bara vill ha en mugg choklad? (Eftersom det kommer varm choklad på båda sidorna.) "Respektive knapp som lyser", innebär det att man ska trycka på alla? Samtidigt eller i en särskild ordning? Syftar "detta är en pil" på pilen det står på eller pilen det pekar på? Det är sex pilar totalt, vilken ska man ställa muggen under? Måste man ta grädde? Måste man ta choklad? Varför kan det inte bara vara en knapp, det är så mycket val nu för tiden, det var bättre förr!
Som sagt…. :rofl:

Text på grönt bakgrund: "Visste ni att Dracula hade en kusin som var vegan? Han hette Ruccola.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
Violina och 6 till
  • Laddar…
H Hallerudsbo skrev:
ja men de är oftast tränade att stoppa bus. Och då kan det bli skador.
De attackerna var inte med i statistiken...

T Troberg skrev:
De attackerna var inte med i statistiken...
Nu killgissar jag bara, dels eftersom jag inte vet vad som menas med ”polishundar” (annat än schäfrar) men om det är samma raser som anses lite manligt att äga (schäfer, rottweiler etc) så kan jag tänka mig att de är överrepresenterade hundar hos folk som egentligen inte borde ha husdjur. Med andra ord att det i många fall beror på dåliga hundägare snarare än dåliga hundar.

Och om vi ska prata om rasers aggressivitet så har jag personligen sett fler aggressiva råtthundar (de där som vissa verkar tro är en gullig accessoar snarare än ett djur) men även där tror jag det beror på bristande hundägare. Och att de raserna inte syns mer i statistiken är självförklarande.

Missförstå mig inte, jag tvivlar inte en sekund på att vissa raser är mer aggressiva än andra men min poäng är att om en hund går till attack så beror det i de flesta fall på ägaren, inte hunden.

En jämförelse kan göras med BMW. Det är inte biltillverkarens fel att deras förare är idioter…

• Gilla
  • Älska
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Äntligen humor. (y) :rofl:
Första inlägget hade en supergullig bild, japp, ...men väl ingen humor?
Det krävs fler röda ringar. Låt mig förklara. Det roliga här var att @Niq ville visa att det är fördomsfullt att tycka att schäfrar är farliga trots att det är helt naturligt att tycka så eftersom alla som har schäfrar är antingen knarkare eller alkisar.

• Haha
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Det krävs fler röda ringar. Låt mig förklara. Det roliga här var att @Niq ville visa att det är fördomsfullt att tycka att schäfrar är farliga trots att det är helt naturligt att tycka så eftersom alla som har schäfrar är antingen knarkare eller alkisar.
Alternativt våldsamma fascister enligt #22830

Det är många som tror sig vara kunniga i ämnet och som vi alla vet är det den som skriker högst som vet bäst.

• Gilla
  • Haha
TRJBerg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.