7 792 533 läst · 38 153 svar
7793k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Fredag var det va?
Lille Nisse kommer springandes, till sin mamma i köket.
- Mamma mamma, farmor har en räka mellan benen!!
- Nej du Nisse, det tror jag inte!
- Jo det är sant, kom så får du se!
Mamma följer med Nisse in till vardagsrummet, där farmor ligger och sover, utan byxor, i soffan. Nisse pekar på farmors mutta och säger
- Där är räkan!
- Nej Nisse, det är ingen räka, det du ser där, det kallas klitoris.
- Jaha, på så vis, men den smakade räka!
Lille Nisse kommer springandes, till sin mamma i köket.
- Mamma mamma, farmor har en räka mellan benen!!
- Nej du Nisse, det tror jag inte!
- Jo det är sant, kom så får du se!
Mamma följer med Nisse in till vardagsrummet, där farmor ligger och sover, utan byxor, i soffan. Nisse pekar på farmors mutta och säger
- Där är räkan!
- Nej Nisse, det är ingen räka, det du ser där, det kallas klitoris.
- Jaha, på så vis, men den smakade räka!
samma tema fast upplevt i verkliga livet..
Här fanns det en skidbacke förr..
När en stockholmare skulle åka ner så sprang en älg över skidbacken och bort emot en bergskant..
mannen ropade på klingande stockholmska..
-kolla jag ser en ren på glaciären..
hans polare skrek tillbaka..
-du behöver glasögon..det är en björn
jag kan skratta åt detta än idag...
Här fanns det en skidbacke förr..
När en stockholmare skulle åka ner så sprang en älg över skidbacken och bort emot en bergskant..
mannen ropade på klingande stockholmska..
-kolla jag ser en ren på glaciären..
hans polare skrek tillbaka..
-du behöver glasögon..det är en björn
jag kan skratta åt detta än idag...
Det var väl precis det jag sa.Bananskalare skrev:
Hur var jag otrevlig? Genom om att säga att jag inte gillar humorn? Om man tycker det är otrevligt så får man nog ta sig en funderare tror jag.
Dessutom så tror jag att maskintok inte har något emot att lägga upp saker som skaver lite i folks ögon, snarare tvärtom
Tja, det är ju ett diskussionsforum trots allt.Maskintok skrev:
Det låg inte heller på min lista över troliga saker att se idag13th Marine skrev:
Men då jag gnällt över skämt från ”andra sidan” så måste jag väl vara lite objektiv och gnälla här med. Gustafson lider i mitt tycke av samma problem som den klassiska boomer-humorn; den är så överdrivet tydlig att det känns som om någon försöker trycka upp den rakt i ansiktet på en. De saknar… finess, i brist på bättre ord.
Här däremot, här har vi humor:
Lite jobbigt att se vad som stod bara..T Trunk skrev:Det var väl precis det jag sa.
Hur var jag otrevlig? Genom om att säga att jag inte gillar humorn? Om man tycker det är otrevligt så får man nog ta sig en funderare tror jag.
Dessutom så tror jag att maskintok inte har något emot att lägga upp saker som skaver lite i folks ögon, snarare tvärtom
Tja, det är ju ett diskussionsforum trots allt.
Det låg inte heller på min lista över troliga saker att se idag
Men då jag gnällt över skämt från ”andra sidan” så måste jag väl vara lite objektiv och gnälla här med. Gustafson lider i mitt tycke av samma problem som den klassiska boomer-humorn; den är så överdrivet tydlig att det känns som om någon försöker trycka upp den rakt i ansiktet på en. De saknar… finess, i brist på bättre ord.
Här däremot, här har vi humor:
[bild]
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 161 inlägg
På tal om hamburgerkött och hästar så begav det sig i mina yngre år att jag dejtade en hästtjej, hon hade tom egen häst.
När hon sovit över hos mig så inser jag att det är ganska skralt med utbudet i kylskåpet, så jag meddelar "Jag har bara hamburgerkött som pålägg, det vill du kanske inte ha!?",
Svaret kom "Äh, häst när den är som bäst!!".
Japp, då vart jag såld, helt över öronen kär!
Nåväl, vi blev dock aldrig ett par ändå.
Men denna, hennes kommentar, är i alla fall det starkaste minnet från den tiden.
När hon sovit över hos mig så inser jag att det är ganska skralt med utbudet i kylskåpet, så jag meddelar "Jag har bara hamburgerkött som pålägg, det vill du kanske inte ha!?",
Svaret kom "Äh, häst när den är som bäst!!".
Japp, då vart jag såld, helt över öronen kär!
Nåväl, vi blev dock aldrig ett par ändå.
Men denna, hennes kommentar, är i alla fall det starkaste minnet från den tiden.
Renoverare
· Stockholm
· 18 375 inlägg