7 786 990 läst · 38 129 svar
7787k läst
38,1k svar
Humorhörnan ...
Kan själv!
· Trelleborg
· 16 149 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 638 inlägg
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 18 638 inlägg
Mea culpa, mea maxima culpa.harry73 skrev:
Här kommer en låt av Jaques Brel för att hamra in flamländare i mitt eget minne. Vad han faktiskt sjunger om dem har jag dock aldrig förstått.
... och ikväll sänder vi från franska öppna mästerskapen i Jacques.
Priset för bäste president går till Jacques Chirac. Lite överraskande ser vi att även Jacques Brel har fått ett pris..!
I klassen "Bäste döde belgare".
Priset för bäste president går till Jacques Chirac. Lite överraskande ser vi att även Jacques Brel har fått ett pris..!
I klassen "Bäste döde belgare".
Brel på svenska....lättare att förstå
(3) Galenskaparna - Under en filt i Madrid - YouTube
(3) Galenskaparna - Under en filt i Madrid - YouTube
Här fick jag också lära mig något nytt. Jag trodde alltid att Belgien var relativt okomplicerat (om det nu är möjligt) och en flamländare är en belgare som talar nederländska En wallon är en belgare som talar franska. Sedan finns det belgare som talar tyska. Ingen aning vad de är, men de är inte så många, så det är lätt att låtsas att de inte finns.
Men nu läste jag om Jaques Brel på Wikipedia och antagligen identifierade han sig som fransktalande flamländare. Blir han då en transbelgare?
Men nu läste jag om Jaques Brel på Wikipedia och antagligen identifierade han sig som fransktalande flamländare. Blir han då en transbelgare?
Belgien = okomplicerat?harry73 skrev:Här fick jag också lära mig något nytt. Jag trodde alltid att Belgien var relativt okomplicerat (om det nu är möjligt) och en flamländare är en belgare som talar nederländska En wallon är en belgare som talar franska. Sedan finns det belgare som talar tyska. Ingen aning vad de är, men de är inte så många, så det är lätt att låtsas att de inte finns.
Det är väll ett av Europas mest komplicerade länder. De har väll rekordet på över 500 dagar utan regering tex?