M MrDizzy skrev:
Den här youtube videon om hur det är för många vuxna att återgå till kontoret är bra :)

[media]
cover6.jpg
;)

• Haha
  • Wow
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
@harry73 är väl också holländare. Vem av dem är han?

• Haha
  • Gilla
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
harry73
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
@harry73 är väl också holländare. Vem av dem är han?
Det är inte holländare i klippet med belgare, och belgare uppfyller samma funktion i våra skämt som norrmän i svenska skämt.

Och jag tycker att klippet bevisar att det finns en sanning i våra skämt ;)

• Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
harry73 harry73 skrev:
Det är inte holländare i klippet med belgare
Mea culpa, mea maxima culpa.

Här kommer en låt av Jaques Brel för att hamra in flamländare i mitt eget minne. Vad han faktiskt sjunger om dem har jag dock aldrig förstått.

... och ikväll sänder vi från franska öppna mästerskapen i Jacques.

Priset för bäste president går till Jacques Chirac. Lite överraskande ser vi att även Jacques Brel har fått ett pris..!

I klassen "Bäste döde belgare".

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
harry73
Här fick jag också lära mig något nytt. Jag trodde alltid att Belgien var relativt okomplicerat (om det nu är möjligt) och en flamländare är en belgare som talar nederländska En wallon är en belgare som talar franska. Sedan finns det belgare som talar tyska. Ingen aning vad de är, men de är inte så många, så det är lätt att låtsas att de inte finns.
Men nu läste jag om Jaques Brel på Wikipedia och antagligen identifierade han sig som fransktalande flamländare. Blir han då en transbelgare?:thinking:

• Haha
R.Wallin och 3 till
  • Laddar…
ÅkeSun ÅkeSun skrev:
Brel på svenska....lättare att förstå
(3) Galenskaparna - Under en filt i Madrid - YouTube
Det är väl Kjell Brel?

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Onsalakorven Onsalakorven skrev:
[bild]
Inte om man heter Elon...

harry73 harry73 skrev:
Här fick jag också lära mig något nytt. Jag trodde alltid att Belgien var relativt okomplicerat (om det nu är möjligt) och en flamländare är en belgare som talar nederländska En wallon är en belgare som talar franska. Sedan finns det belgare som talar tyska. Ingen aning vad de är, men de är inte så många, så det är lätt att låtsas att de inte finns.
Men nu läste jag om Jaques Brel på Wikipedia och antagligen identifierade han sig som fransktalande flamländare. Blir han då en transbelgare?:thinking:
Belgien = okomplicerat? :thinking:
Det är väll ett av Europas mest komplicerade länder. De har väll rekordet på över 500 dagar utan regering tex? :crysmile:

Staffans2000
Ramnemark Ramnemark skrev:
Belgien = okomplicerat? :thinking:
Det är väll ett av Europas mest komplicerade länder. De har väll rekordet på över 500 dagar utan regering tex? :crysmile:
Och så gränsar det till Sverige :D.

Staffans

• Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
[bild]
Här är ett skämt som är sant
Det är alla som går på de där klicken som är skämt...

Rasistiskt gängvåld eller begriplig hämnd?

Illustration av bowlingpins beväpnade med slagträn som står inför en sovande bowlingklot.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
-PC- och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]
Vilka små brandposter man har i det landet..
Eller är det ovanligt stora klot tro

• Haha
Staffans2000
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:

[bild]
Illustration av karikerade figurer med basebollträn och en liten figur med ett tandskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.