7 792 039 läst · 38 153 svar
7792k läst
38,2k svar
Humorhörnan ...
Svart humor.Karlia skrev:
Antingen kan man se det för vad det är och fnissa lite.
Eller så ser man det för vad det är men tycker inte att det är speciellt roligt
Eller så inbillar man sig själv att besitta ensamrätt på vad som får anses roligt eller inte.
Min favorit är:
”Det bästa jag vet med Berlin är tjejerna, men det är lite irriterande att de skriker sin ålder vid sex”.
S
Stego1
Bannad
· Vetlanda kommun
· 643 inlägg
Stego1
Bannad
- Vetlanda kommun
- 643 inlägg
Men kamma dig. Ok du fattade inte skämtet. Men kom inte dragande med övergrepp. Läs mellan raderna. Om du inte fattar ändå så låt det vara men kom inte dragande med våldtäktskortet, det handlar inte om det.Karlia skrev:
Jag är nog ändå mest imponerad över att han lyckas slå bollen in på den andra banan... Nu är det iofs möjligt även på min hemmaklubb, men det skapar ju betydligt större problem än när man råkar hamna på närliggande hål på samma banaS Stego1 skrev:
Grundstött
· Halland
· 28 355 inlägg
Aaah, då är vi tillbaka från de juvenila snuskskämten
Mitt bidrag på nationaldagen:
Sonen:
Pappa, vad är vakuum för något?
Fadern:
Det är, det är det är...
Vänta lite, jag har det i huvet
Mitt bidrag på nationaldagen:
Sonen:
Pappa, vad är vakuum för något?
Fadern:
Det är, det är det är...
Vänta lite, jag har det i huvet
S
Stego1
Bannad
· Vetlanda kommun
· 643 inlägg
Stego1
Bannad
- Vetlanda kommun
- 643 inlägg
En bonde står på sin gårdsplan och tittar. Då kommer en bil körande och en lätt stressad kostymklädd herre kör ner sidorutan och frågar om vägen till Ullared. Ja sa bonden, det beror på vilket håll du kommer ifrån. Jag kommer ju därifrån sade mannen och pekade bakom sig.I Ingenjör Jesper skrev:
Då har du ju redan varit där sa bonden.
Jaha, men hur långt är det till Ullared då? frågade mannen.
Det är en och en halv mil, om man kör sakta.
Jaså, men hur långt är det om man kör fort då?
Det är lika långt, din dumme jävel.
Begåvade/vitsiga/satiriska skämt får handla om praktiskt taget allt. Ju sämre ett skämt är, desto mindre ursäktas dock plumpheter. Det du postade var långrandigt, pladdrigt och rörigt fram tills en rätt simpel poäng. Då får du räkna med mer kritik än om du hade hållit en högre klass på själva skämtet.S Stego1 skrev:
S
Stego1
Bannad
· Vetlanda kommun
· 643 inlägg
Stego1
Bannad
- Vetlanda kommun
- 643 inlägg
Precis. Det var ju det som var meningen.Hep skrev:Begåvade/vitsiga/satiriska skämt får handla om praktiskt taget allt. Ju sämre ett skämt är, desto mindre ursäktas dock plumpheter. Det du postade var långrandigt, pladdrigt och rörigt fram tills en rätt simpel poäng. Då får du räkna med mer kritik än om du hade hållit en högre klass på själva skämtet.